Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » SKS julkaisee Itsenäisen Suomen kulttuurihistorian syksyllä 2016

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

SKS julkaisee Itsenäisen Suomen kulttuurihistorian syksyllä 2016

Julkaistu: 08.12.2014 klo 10:24
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura valmistautuu itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoteen julkaisemalla hieman toisenlaisen kulttuurihistorian. Itsenäisen Suomen kulttuurihistoriassa historiaamme lähestytään kansalaisten kokemusten kautta. Suomalaisten suosimien ja inhoamien asioiden ja ilmiöiden kautta muodostuu uudenlainen ja valaiseva kuva itsenäisyyden ajasta. Aiheet liikkuvat alkoholista pitkänmatkan juoksuun, maastamuutosta kesämökkeilyyn ja Satumaasta Ryysyrantaan.

Teoksen kirjoittajina on joukko kulttuurin ja historian tutkijoita. Teoksen toimittavat Marjo Kaartinen, Hannu Salmi ja Marja Tuominen.

Suomalaisen Kirjallisuuden Seurassa Suomen itsenäisyyden juhlavuosi muodostuu pitkän katseen ympärille. Juhlavuoteen liittyen SKS toteuttaa Suomi sata nolla -keruun 2015–2016, verkkomateriaaleja koululaisille tuottavan Minusta jää jälki -hankkeen 2017 ja Itsenäisen Suomen kulttuurivaikuttajia -verkkojulkaisun 2017.

____________________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja kulttuurijärjestö: tutkimuslaitos, humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu runsaat 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä lähes sata henkeä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki