Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Sieniruokakirjan ohjeilla sienisato pataan, pannulle tai purkkiin

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Sieniruokakirjan ohjeilla sienisato pataan, pannulle tai purkkiin

Julkaistu: 05.05.2015 klo 13:15
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Virolaisille sienestys ja sieniruoat ovat vielä suurempi intohimo kuin suomalaisille. Kokeneen keittokirjailijakolmikon kirjassa on 60 helppoa ohjetta maistuviin sieniruokiin – eikä vain tutuista tateista, vahveroista, rouskuista ja haperoista vaan myös harvinaisemmista kehnäsienestä ja ukonsienestä, unohtamatta myöskään viljeltyjä sieniä, kuten portobello- ja herkkusienet.

Kirjan alussa annetaan ohjeet sienten puhdistamiseen ja säilömiseen eri tavoin sekä kymmenen hyvää sienisäilykereseptiä; loput 50 ruokaohjetta salaateista keittoihin, piiraista paistoksiin ja pastaruoista omeletteihin takaavat sen, etteivät ideat lopu kesken. Mukana on ruokia niin kasvissyöjille kuin kaikkiruokaisillekin.

Katrin Press, Lia Virkus ja Pille Enden: Sieniä pataan, pannulle ja purkkiin
Vironkielinen alkuteos Seened potti, pannile ja purki
Suomennos Sanna Immanen
ISBN 978-952-254-218-2
1. painos 2015
Sidottu, 128 sivua

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi