Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Patomäen Talouspolitiikan tulevaisuus julkistetaan torstaina 8.1. klo 10

Into Kustannus

Patomäen Talouspolitiikan tulevaisuus julkistetaan torstaina 8.1. klo 10

Julkaistu: 07.01.2015 klo 12:02
Julkaisija: Into Kustannus

Professori Heikki Patomäen tietokirja "SUOMEN TALOUSPOLITIIKAN TULEVAISUUS – TEORIASTA KÄYTÄNTÖÖN" julkistetaan 8.1. klo 10–11 Gaudeamus Kirja & Kahvissa (Vuorikatu 7, Helsinki). Julkistamiskeskustelussa Heikki Patomäen kanssa Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä, tervetuloa!

Heikki Patomäen uuden kirjan päätavoite on kehittää vaihtoehtoinen ja kokonaisvaltainen talous­poliittinen ohjelma. Ytimessä on ”Professori Patomäen julkisten investointien ohjelma”, jonka seuraukset voivat olla dramaattiset niin työllisyydelle kuin kasvulle. Parhaassa tapauksessa aiempaakin velkaa voidaan maksaa pois myös absoluuttisesti, koska investoinnit lisäävät talouskasvua ja verotuloja.

Nykyiselle kilpailukyky- ja deflaatiokehitykselle on siis olemassa vaihtoehto. Megayhtiöt ja -pankit ovat konservatiivisia ja pyrkivät turvaamaan voittonsa ja valta-asemansa. Innovaatiot syntyvät siellä, missä ihmiset ovat vapaita ja voivat tavoitella hyvää elämää.

Kotimaisen talouspolitiikkamme pääkäsitteet ja teoriat saavat Heikki Pato­mäen kirjassa professionaalin käsittelyn. Kirjassa käydään kriittisesti läpi tärkeät termit kannustimista kilpailukykyyn ja uusklassisesta talousteoriasta globaaliin poliittiseen taloustieteeseen.

Heikki Patomäki on maailman­politiikan professori, joka on julkaissut pari­kymmentä kirjaa, muun muassa  Uusliberalismi Suomessa (2007), The Political Economy of Global Security (2008), Eurokriisin anatomia (2012, englanniksi ja kreikaksi 2013) sekä Tulevaisuuden politiikkaa (2013). Hänen kirjansa ja epäortodoksiset keskustelunavauksensa ovat herättäneet vilkasta keskustelua akateemisessa maailmassa, suomalaisessa julkisuudessa ja globaalissa kansalaisyhteiskunnassa.

Tiedonjanon jälkilöylyt Tieteiden yössä Ravintola Marian helmessä (Snellmaninkatu 17, Helsinki) 8.1. klo 21 alkaen: tietokirjallisuuden tutkimuksen ja tietokirjoittamisen opetuksen professori Pirjo Hiidenmaan hauskuttaa Tieteiden päivien väkeä tietokirjavisalla. Tiskijukkana professori "Howling Heikki" Patomäki.

Patomäki, Heikki: Suomen talouspolitiikan tulevaisuus – Teoriasta käytäntöön
Into-tieto, ISBN 978-952-264-373-5, 280 sivua.
Painokelpoinen kansikuva: patomaki_talouspolitiikan_tulevaisuus_kansi.jpg

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@intokustannus.fi

Lisätietoja: intokustannus.fi
Mika Rönkkö, mika.ronkko@intokustannus.fi, 050 4362170

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus