Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Pajupillistä älylapaseen – uusi opas perinnetaitoihin on käsikirja kaikille

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Pajupillistä älylapaseen – uusi opas perinnetaitoihin on käsikirja kaikille

Julkaistu: 04.09.2014 klo 08:00
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Perinnetaidot – Käsikirja kaikille esittelee raikkaasti suomalaista perinteisiä kädentaitoja tämän päivän näkökulmasta. Kirja sisältää yli 50 ohjetta käpylehmästä kalakukkoon ja helposta haastavampaan. Selkeillä ohjeilla valmistuu käyttökelpoisia käsitöitä ja perinneruokia – usein jopa käden käänteessä.

Perinteisten ohjeiden lisäksi teos esittelee myös nykyaikaisia ja sovellettuja ohjeita, joilla valmistuu esimerkiksi älylapanen ja tabletin suoja.

Osaa ohjeista on muunneltu niin, että perinnetaidot sujuvat helposti saatavilla olevista materiaaleista ja kierrätyksen idealla. Pärekorin voi tehdä paperista, jos päreiden etsimisessä palavat päreet. Myrskyn runtelemasta sateenvarjosta saa ommeltua esiliinan, ja yli jääneistä remonttitarvikkeista voi nikkaroida puujalat.

Kirja tarjoaa tekemisen riemua niin vasta-alkajille kuin kokeneemmille taitajille – selkeiden ohjeiden avulla onnistuu poropeukalokin. Teos toimii myös tietopakettina, sillä sisältää mielenkiintoisia yksityiskohtia käsitöiden historiasta ja käyttötavoista.

Kirjan ovat tehneet kädentaitojen opettaja ja kulttuurialan sekatyöläinen Elina Koskelainen ja kirjailija Heikki Saure. Piirroskuvat ovat Katariina Pakarisen käsialaa. Taiton on suunnitellut graafinen suunnittelija Anne Kaikkonen.

Elina Koskelainen ja Heikki Saure

Perinnetaidot

Käsikirja kaikille

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura 2014

176 sivua | nelivärinen | kovakantinen | sh. 30 € | ISBN 978-952-222-520-7

Lataa painokelpoinen kansikuva

Tutustu sisällysluetteloon

Lisätiedot ja arvostelukappaleiden tilaukset

SKS:n kustantamon tiedottaja Minttu Nikkilä, minttu.nikkila@finlit.fi, 040 736 1313

____________________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura (SKS) on Suomen suurin humanistisen tieto- ja tiedekirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee noin 70 uutuutta vuosittain. SKS:n ensimmäinen kirja ilmestyi 1834. Syksyn 2014 kirjoihin voit tutustua tästä. Seuraa meitä Twitterissä, Facebookissa ja verkkosivuillamme.

Vuonna 1831 perustettu SKS on myös tutkimuslaitos, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki