Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Neulo saumattomasti ylhäältä alas, uusi käsityöopas ilmestyy viikolla 45

Minerva Kustannus Oy

Neulo saumattomasti ylhäältä alas, uusi käsityöopas ilmestyy viikolla 45

Julkaistu: 20.10.2015 klo 09:00
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Tuulia Salmela:
Neulo saumattomasti ylhäältä alas
Istuvat hihat uudella tekniikalla

Tuulia Salmelan kirja opastaa, miten saumaton neule syntyy neulomalla ylhäältä alas ja saadaan samalla aikaan räätälöidysti istuvat hihat.

Istutettu hiha on neuleessa kaunis ja sopii useimmille vartalotyypeille parhaiten. Tuulia Salmela on kehittänyt uuden neulontatekniikan, jossa istutetut hihat neulotaan ylhäältä alas ilman saumoja niin, että hihan pyöriöt muodostuvat samaan aikaan vartalokappaleiden kanssa. Neuleissa on valesaumat, jotka antavat ommellen kiinnitettävän hihan vaikutelman, vaikka ainoatakaan saumaa ei tarvitse ommella.

Ylhäältä alas neulominen mahdollistaa langan käyttämisen viimeiseen metriin ja neuleen sovittamisen neulomisen aikana. Näin neuleesta saadaan juuri halutun kokoisia ja muotoisia.

Neulojan työn helpottamiseksi kirjaan on valmiiksi laskettu kullekin neuleelle oikeat silmukkamäärät peräti kolmeentoista eri kokoon.

Kirjan puserot, tunikat ja neuletakit ovat klassisia ajattomia malleja, joita on helppo muunnella vartalomallin, maun, värimieltymysten ja muodin mukaan. Naisten mallit ovat helposti muunneltavissa myös miehille ja lapsille sopiviksi.

Tuulia Salmela: Neulo saumattomasti ylhäältä alas

ISBN/EAN 978-952-312-198-0
Luokka 65
190 x 220 mm
Nidottu, nelivärinen
224 s.
Ilmestyy viikolla 45/2015

Oululainen Tuulia Salmela suunnittelee neuleita kaikenikäisille ja -tasoisille neulojille Louhittaren Luolassa. Kehruu ja neulominen oli ensin harrastus, nykyään elämäntapa ja työ. Häneltä on aiemmin ilmestynyt Kehrääjän käsikirja (Minerva),ja hän on suomentanut lukuisia ulkomaisia neuleoppaita.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi