Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Nainen Palatinuksella - Matti Paloheimon uusi novellikokoelma

Nordbooks

Nainen Palatinuksella - Matti Paloheimon uusi novellikokoelma

Julkaistu: 15.10.2014 klo 14:13
Julkaisija: Nordbooks

Matti Paloheimon novellikokoelman teemat ovat vanhoja, mutta aina uusia. Rakkaus ja kuolema, yksipuolinen rakkaus, vanheneminen ja vanhojen rakkaus – ja myös ne kaksi kolmesta: usko ja toivo. Elämä voi järjestyä uudestaan Rooman Palatinus-kukkulalla tai se voi järkkyä espoolaisessa lähiössä rikoksen seurauksena.

Novelleissa ollaan perimmäisten kysymysten äärellä, mutta vino hymy karehtii usein henkilöiden tai kertojan huulilla. Pieni taulukauppias kohtaa hämmästykseen äveriään ostajan ja kuoleman rajoilla käynyt potilas on sairaalassa maatessaan kuolla nauruun. Vanha mies kohtaa kauan sitten unohtuneen nuoruuden rakastettunsa, ja muistot heräävät eloon – samalla myös omatunto ja taju nykyisen elämän arvosta.

Matti Paloheimo on 18 teosta – runoja, romaaneja, esseitä, tietokirjoja – vuodesta 1973 julkaissut kirjailija. Hän jäi vuonna 2011 eläkkeelle Valtion elokuvatarkastamon johtajan virasta. Hän on toiminut myös mm. Kirkon tiedotuskeskuksen televisiotoimituksen päällikkönä.

kirjailijakuva:

kansikuva:

Arvostelukappaletilaukset  kirjat@nordbooks.fi

Nordbooks on Kemissä toimiva kirjankustantaja ja kustantaa pääasiassa kotimaista kauno- ja tietokirjallisuutta noin 40 nimikettä vuodessa.

Kustantaja Matti Ylipiessa 045 134 6090

info@nordbooks.net

Kaikki luettelot ja  kansikuvat www.nordbooks.fi

Kustantajan kirjakauppa www.nordbooks.net