Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Munankuorimosaiikki tekee vanhan tekniikan tutuksi ja tarjoaa uuden näkökulman munankuoriin

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Julkaistu: 09.11.2015 klo 10:45
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Munankuoret ovat harvemmin käytetty mutta kauan tunnettu materiaali mosaiikkitöissä. Helposti saatavasta ja edullisesta raaka-aineesta syntyy kauniita mosaiikkeja, joilla voi koristella erilaisia sisustustuotteita, koruja ja muita esineitä. Pohjaksi sopivat huokoiset materiaalit, kuten puu, pahvi ja lasittamaton keramiikka.

Yksinkertaisimmillaan tekniikka on todella helppo, mutta siihen saa halutessaan lisähaastetta kokeilemalla eri pintakäsittelyitä tai saumaustapoja ja keksimällä omia muunnelmia. Munankuorimosaiikin erityinen ominaisuus on sen värjättävyys: värit voi lisätä sitten, kun mosaiikki on valmis. Väreillä voi esimerkiksi korostaa kuorenpalasten koristeellisia säröjä tai luoda mosaiikkipintaan kokonaan uusia kuvioita.

Kuvataiteilija Pirkko Kuusela on aiemmin tehnyt Vanhat farkut uusiksi -kirjan ja Himmelikirjan. Sirpa Eloranta on muotoilija (AMK) ja käsityöalan yrittäjä.

Pirkko Kuusela & Sirpa Eloranta: Munankuorimosaiikki
ISBN 978-952-254-250-2
1. painos 2015
Sidottu, 144 sivua
lk 65.7

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi