Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Mindfulness-värityskirja kannustaa aikuisia tarttumaan värikyniin

Basam Books

Mindfulness-värityskirja kannustaa aikuisia tarttumaan värikyniin

Julkaistu: 02.07.2015 klo 10:58
Julkaisija: Basam Books

Aikuisten värityskirjoista tuli buumi

Aikuiset värittävät nyt kilvan aikuisten omia värityskirjoja. Ilmiö on noussut kevään aikana varsinaiseksi buumiksi, kirjakaupoista kerrotaan. Värittämistä suosittelee jopa Työterveyslaitos, sillä värittämisen on havaittu vapauttavan kognitiivisia resursseja, harjoittavan keskittymiskykyä ja parantavan muistia. Basam Booksin toinen aikuisten värityskirja on Mindfulness-värityskirja. Kirjan satumaisen kauniit värityskuvat on piirtänyt taiteilija Kirke Muhonen. Värityskirjan esipuheen on kirjoittanut mindfulness-ohjaaja, johdon ja työyhteisöjen valmentaja Antti-Juhani Wihuri.

Värittäminen voi olla mindfulness-harjoitus

Värittäminen voi olla parhaimmillaan yksinkertainen mindfulness-harjoitus, jossa havainnoiva ja tarkkaavainen huomio tuodaan arkiseen tekemiseen, kertoo Antti-Juhani Wihuri Mindfulness-värityskirjan esipuheessa. Kun tuo huomion täysipainoisesti värittämiseen, mielen levoton liike rauhoittuu ja uudet voimavarat vapautuvat. Värittäessä havaintokyky lepää kuvan kokonaisuudessa ja sen yksityiskohdissa, ja samalla voi nauttia kuvan muodoista ja rytmistä.

Mindfulness-värityskirja sopii kaikille, erityisesti arjen keskellä rentoutumista kaipaaville aikuisille.

Mindfulness-värityskirja

Kirjailija: Kirke Muhonen
ISBN: 978-952-260-446-0
Sidosasu: nid, 80 s.
Hinta: 11.00 €
Ilm: 06/2015
Kirjastoluokka: 17.3
Uutuus

Tiedustelut ja arvostelukappaleet: jenni.vehkaluoto@basambooks.fi

Lisätietoa kirjasta:

Lisätietoa aikuisten värityskirjabuumista:

Muistathan myös Viisaat ystäväni - aikuisten väritettävän ystäväkirjan:

22-vuotias Basam Books on unohdettuihin klassikoihin, vähän käännettyihin kielialueisiin ja hyvinvointiin keskittyvä kustantamo. Basam Booksin valikoima on laaja: kustannamme kirjoja maailmankirjallisuuden huipuista uuteen fantasiaan, joogasta mindfulnessiin, lastenkirjoista matkakirjallisuuteen ja filosofiasta runouteen.