Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Markku Hattulalta uusi sotaromaani viikolla 35

Minerva Kustannus Oy

Markku Hattulalta uusi sotaromaani viikolla 35

Julkaistu: 17.08.2016 klo 11:01
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Markku Hattula:
Kaukopartio virittää ansan

Kesällä 1944 Neuvostoliiton suurhyökkäys yllättää suomalaiset. Heinäkuussa Laatokan Karjalassa eversti Torvald Ekmanin komentama 21. Prikaati joutuu perääntymään Aittojoen ja Porajärven suunnista viivytystaisteluja käyden kohti Ilomantsia.

Vääpeli Väinö Kaartimon kuusihenkinen kaukopartio liikkuu selustassa, jonka vihollinen on miehittänyt tehden laajoja korpikoukkauksia perääntyvien suomalaisjoukkojen kimppuun. Mitä pieni mutta pippurinen, monien kokemusten terästämä kaukopartio voi tehdä hidastaakseen ylivoimalla eteenpäin rynnivän vihollisen vauhtia?

Kaartimo miehineen tiedustelee ja tuhoaa, kunnes saa käskyn virittää ansalangan, jonka toivotaan napsahtavan vihollisen kaulaan.

Miten käy Kaartimon miehineen, kun koko Suomi seisoo kuilun reunalla? Mikä on suomalaisen partiomiehen rohkeuden ja sitkeyden hinta?

Kaukopartio virittää ansan on Hattulan kaukopartiotoimintaa kuvaavan kirjasarjan kolmas osa. Sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet romaanit Kaukopartion kujanjuoksu (2014) ja Kaukopartion kostoisku (2015).

Kaukopartio virittää ansan
ISBN/EAN 978-952-312-335-9
Luokka 84.2
135 x 210 mm
Sidottu
n. 250 s.
Ilmestyy viikolla 35/2016

Markku Hattula on Riihimäellä asuva kirjailija, joka julkaissut useita romaaneja ja novellikokoelmia. Hän on kirjoittanut myös kesäteatterinäytelmiä ja toiminut pitkään luovan kirjoittamisen ohjaajana. Aiemmin häneltä on ilmestynyt mm. sotaromaanitrilogia Eturintaman iskujoukko (2011), Eturintaman iskujoukko iskee takaisin (2012) sekä Eturintaman iskujoukon torjuntavoitto (2013).

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi