Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Galerie Forsblom julkaisee Veikko Hirvimäen 2000-luvun veistoksia käsittelevän kirjan

Galerie Forsblom

Julkaistu: 02.06.2015 klo 13:25
Julkaisija: Galerie Forsblom

KansikuvaVeikko Hirvimäen 2000-luvun veistosten eläimet, shamanistiset taikakalut ja henget ovat kuin tuulahduksia suomalaisuuden juurilta, ajasta jolloin ihminen oli osa luontoa. Veistokset eivät kuitenkaan kiinnity menneeseen, vaan aiheidensa ja visuaalisuutensa kautta ne kommentoivat nykypäivän tilaa sekä tulevaa. Teokset ikään kuin julistavat sellaisia menneisyyden arvoja, joita tulevaisuudessa selvitäksemme tarvitsemme. Hirvimäen veistoksista välittyvä ekologinen pohdinta on viestiltään kirkasta.

Kirjassa esitellään Hirvimäen veistoksia vuosilta 2001–2015. Artikkeleista vastaa filosofi Tuomas Nevanlinna, joka analysoi veistoksissa esiintyvien eläinhahmojen merkityksiä sekä Hirvimäen henkilöhistoriaan paneutunut kuvataidekriitikko ja kuvataiteilija Hannu Castrén.

Kirja julkistetaan torstaina 4.6.2015
Jyväskylän taidemuseossa avautuvan Veikko Hirvimäen näyttelyn yhteydessä.

Veikko Hirvimäki: Kohtaamisia
5.6.–13.9.2015
Jyväskylän Taidemuseon Holvi
Kauppakatu 23, 40101 Jyväskylä

Kirjan tiedot:
Veikko Hirvimäki
ISBN 978-952-68186-2-7
108 s.
275 x 245 mm
Kustantaja, Galerie Forsblom

Tilauksiin ja lisäkysymyksiin vastaa:
Galerie Forsblom, Heli Lukkarinen
heli@galerieforsblom.com

Galerie Forsblom

Vuonna 1977 Turussa perustettu Galerie Forsblom sijaitsee nykyisin Helsingin keskustassa, historiallisesti merkittävässä Suomi-talossa. Vuodessa yli kaksikymmentä vaihtuvaa näyttelyä esittelevä galleria tunnetaan nimekkäistä ulkomaisista taiteilijoistaan. Kotimaista taidekenttää edustavat niin vakiintuneet kuin nuoretkin taiteilijat. Galerie Forsblom on aktiivisin kotimainen galleria kansainvälisillä taidemarkkinoilla osallistumalla vuosittain useille merkittäville taidemessuille.

Galerie Forsblom, som grundades 1977 i Åbo, ligger numera i det historiska Suomihuset mitt i Helsingfors pulserande centrum. Galleriet är känt för sina framstående utländska konstnärer och ordnar ett tjugotal varierande utställningar per år. Det finländska konstfältet representeras såväl av etablerade som av yngre konstnärer. Som det mest aktiva finländska galleriet på den internationella konstmarknaden deltar Galerie Forsblom varje år i flera betydelsefulla konstmässor.

www.galerieforsblom.com

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon