Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Basam Booksin Kävelyn filosofiaa sai Vuoden matkakirja -kunniamaininnan

Basam Books

Basam Booksin Kävelyn filosofiaa sai Vuoden matkakirja -kunniamaininnan

Julkaistu: 23.10.2015 klo 07:00
Julkaisija: Basam Books

Ranskalaisfilosofi Frédéric Gros’n Kävelyn filosofiaa (Basam Books 2015) on saanut matkailulehti Mondon Vuoden matkakirja -kunniamaininnan. Kirja tarjoaa monta näkökulmaa kävelemiseen ja kuvaa kuuluisien ajattelijoiden ja taiteilijoiden kävelytapoja, näiden elämään vahvasti eläytyen.

”Gros’n kävelykirja tiivistää älykkäästi ja viehättävästi olennaisen kävelystä. Lukuelämyksen jälkeen tekee mieli tehdä seuraava reissu jalan”, raati perustelee.

Vuoden 2015 matkakirjaksi Mondon raati valkitsi Satu Rämön teoksen Islantilainen voittaa aina (WSOY). Kirja kuvaa islantilaista elämää suomalaisen maahanmuuttajan näkökulmasta.

”Kaiken kaikkiaan kisa oli tiukka, ja siksi halusimme antaa kunniamaininnat tänä vuonna poikkeuksellisesti peräti kahdelle teokselle”, Mondon päätoimittaja Kati Kelola sanoo.

Vuoden matkakirja -kunniamaininnan saa Gros´n teoksen lisäksi Ville Hytösen ja Ville-Juhani Sutisen matkatarinakokoelma Ismailiitti ja lännenmies (Savukeidas).

Vuoden matkakirja -palkinto jaetaan Helsingin kirjamessuilla lauantaina 24.10. klo 17.30 (Wine Corner -lava). Voittajat ovat tavattavissa palkintojenjaon yhteydessä.

Vuoden matkakirja on Mondon jakama vuosittainen matkakirjapalkinto, joka myönnetään ansioituneelle matkailuaiheiselle teokselle. Palkinnon saajan valitsee Mondon toimituksesta koostuva valitsijaraati. Mondo on 10 kertaa vuodessa ilmestyvä matkailulehti, jota kustantaa A-lehdet Oy.

Lisätietoja palkinnosta:

Kati Kelola, päätoimittaja, Mondo

kati.kelola@a-lehdet.fi

Lisätietoja Kävelyn filosofiaa -kirjasta:

jenni.vehkaluoto@basambooks.fi

Viisas elämä -blogi: Kävellen ajelehtimisesta

www.basambooks.fi

22-vuotias Basam Books on unohdettuihin klassikoihin, vähän käännettyihin kielialueisiin ja hyvinvointiin keskittyvä kustantamo. Basam Booksin valikoima on laaja: kustannamme kirjoja maailmankirjallisuuden huipuista uuteen fantasiaan, joogasta mindfulnessiin, lastenkirjoista matkakirjallisuuteen ja filosofiasta runouteen.