Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » August-palkittu tietoteos eurooppalaisen ihmisen historiasta

Minerva Kustannus Oy

August-palkittu tietoteos eurooppalaisen ihmisen historiasta

Julkaistu: 19.10.2016 klo 10:10
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Karin Bojs
HOMO EUROPAEUS
Eurooppalaisen ihmisen pitkä historia

Ainutlaatuisen mukaansatempaava, 54 000 vuotta kattava tarina eurooppalaisten alkuperästä, DNA:sta ja sukututkimuksesta. Teos sai Ruotsin arvostetuimman kirjallisuuden alan tunnustuksen, August-palkinnon, vuoden 2015 parhaana tietokirjana.

Tiedetoimittaja Karin Bojs ryhtyi tutkimaan sukujuuriaan ja lähti seuraamaan DNA-jälkiä voidakseen sitoa oman tarinansa muinaisiin esivanhempiinsa ja selvittääkseen sukunsa vaiheet mahdollisimman kauas taaksepäin. Perusteellisen tutkimuksen tuloksena syntyi kiehtova kirja, joka ei kerro vain Karin Bojsin suvusta vaan meistä kaikista. Joskus jossain elivät viimeisimmät yhteiset esi-isämme ja -äitimme. DNA-ketjut sitovat meidät yhteen.

Sen lisäksi, että teos valottaa ansiokkaasti eurooppalaisten keskinäisiä sukulaisuussuhteita, se on huikea matka yhteiseen historiaamme ja eurooppalaisen ihmisen kehitysvaiheisiin.

Homo europaeus

ISBN/EAN 978-952-312-352-6
Luokka 56.411
Suomennos Jänis Louhivuori
Sidottu
473 sivua
Ilmestyy viikolla 44/2016

Karin Bojs on yksi Ruotsin tunnetuimpia ja tunnustetuimpia tiedetoimittajia ja tietokirjailijoita. Hän työskenteli vuosia Dagens Nyheter -sanomalehden tiedetoimituksen toimituspäällikkönä ja kirjoittaa lehteen edelleen säännöllisesti. Karin Bojs on Tukholman yliopiston kunniatohtori, ja hän on saanut kirjoituksistaan lukuisia palkintoja. Teos Homo europaeus sai Ruotsin arvostetuimman kirjallisuuden alan tunnustuksen, August-palkinnon, vuoden 2015 parhaana tietokirjana.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi