Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Äidiksi keskitysleirillä

Julkaistu: 18.11.2015 klo 09:42
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Wendy Holden: Äidiksi keskitysleirillä - Kolme selviytymistarinaa

Miljoonien keskitysleirille lähetettyjen ihmisten tavoin kolme toisilleen tuntematonta naista, Priska, Rachel ja Anka, kulkivat Auschwitz-Birkenaun portista täynnä pelkoa vuonna 1944. Heillä oli pelkoonsa vielä tavallistakin suurempi syy, sillä heistä jokaisella oli salaisuus, jonka paljastuminen olisi merkinnyt välitöntä kuolemaa. He olivat raskaana.

Kaikki kolme olivat jo menettäneet lähes kaiken, eikä tulevaisuus luvannut hyvää, mutta heistä jokainen oli päättänyt kaikin keinoin suojella syntymättömän lapsensa elämää.

Kirja seuraa kolmen naisen uskomatonta matkaa äitiyteen. Tuo matka vei ensin Auschwitziin orjatyöhön, jossa he nälkiintyneinä ja puolikuolleina uupumuksesta onnistuivat kuin ihmeen kaupalla salaamaan tilansa.

Liittoutuneiden joukkojen lähestyessä saksalaiset lähettivät heidät tuhansien muiden vankien kanssa Mauthausenin kuolemanleirille Itävaltaan. Seurasi 17 päivän helvetillinen junamatka, jonka aikana satoja vankeja kuoli. Monen tuntemattoman ihmisen rohkeuden ja hyväsydämisyyden ansiosta Priska, Rachel ja Anka ja heidän lapsensa kuitenkin pelastuivat.

Wendy Holden: Äidiksi keskitysleirillä

ISBN/EAN 978-952-312-194-2
Luokka 99.139
Suomennos Maikki Soro
148 x 210 mm
Sidottu, kuvaliite
Ilmestyy viikolla 48/2015

Wendy Holden on englantilainen journalisti ja kirjailija, joka on julkaissut kaksi romaania ja kymmeniä tietokirjoja. Useista hänen kirjoistaan on tullut kansainvälisiä bestsellereitä.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi