Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Yhdysvaltalainen uskontotieteilijä Daniele Bolelli kritisoi uskontoja uutuusteoksessaan

Viisas Elämä

Julkaistu: 28.11.2014 klo 09:15
Julkaisija: Viisas Elämä

Tunnetun kirjailijan ja opettajan uusin teos Luo oma uskontosi on ilmestynyt suomeksi.

Yhdysvaltalaisen tutkijan ja kirjailijan Daniele Bolellin viime vuonna Yhdysvalloissa ilmestynyt teos Luo oma uskontosi on mukaansatempaava kuvaus erilaisista uskomuksista ja niiden asemasta. Muun muassa uskontoa opettava Bolelli kehottaa kyseenalaistamaan kaikki arvot, uskomukset ja maailmankatsomukset.

Bolellin teesi kiteytyy ajatukseen, että maailmankatsomukset ovat suursiivouksen tarpeessa: vaikka jokin on ollut järkevää satoja vuosia sitten, siitä ei välttämättä ole enää nykyihmiselle hyötyä. Bolellin kriittisistä huomioista saavat osansa niin suuret maailmanuskonnot kuin uushenkisyyden edustajatkin.

Teoksen suomentaja on Matti Rautaniemi. Bolellin teoksia ei ole aiemmin suomennettu.

Arvostelukappaleet: anna.ulvinen@basambooks.fi

www.basambooks.fi

Basam Booksin Viisas elämä -sarja ohjaa lukijat lähemmäksi elämäniloa, sopusointua ja henkistä hyvinvointia. Viisas elämä sisältää laadukkaita ja inspiroivia teoksia länsimaisen psykologian uusimmista virtauksista elämäntaidon klassikkoteoksiin.