Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Vanhusten hoito ennen ja nyt

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Vanhusten hoito ennen ja nyt

Julkaistu: 03.10.2016 klo 14:25
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Kunnallisten ja yksityisten vanhustenhoitopalveluiden laadusta ja puutteista on keskusteltu viime vuosina paljon. Miten vanhuksista huolehdittiin ennen ja kenelle vastuu vanhuksista kuuluu nyt? Miten lapset hoitavat vanhempiaan ja miten yhteiskunta huolehtii vanhuksista? Mikä on vanhusten hoidon tulevaisuus?

Kerro, millaisia muistoja ja kokemuksia sinulla on vanhusten hoidosta. Voit kirjoittaa myös kertomuksista, joita olet kuullut aiheeseen liittyen. Kirjoita vapaasti ja omasta näkökulmastasi omaisena, puolisona, lapsena tai itse apua saavana. Mainitse, mitä ajankohtaa kuvaat.

Voit kertoa, esimerkiksi siitä, mitä kaikkea vanhustenhoito ja auttaminen mielestäsi tarkoittavat ja kenen vastuulla vanhusten hoitaminen on omassa perheessäsi. Meitä kiinnostaa myös kuulla, miten kotona asuvia vanhuksia autetaan ja miten vanhustenhoito on järjestetty laitoksissa. Voit myös kuvata vanhusten hoitoon liittyviä syyllisyyden ja riittämättömyyden tunteitasi.

Muistitietokeruu jatkuu 31.3.2017 asti. Tiedotamme keruun tuloksista toukokuussa 2017. Arvomme kaikkien osallistuneiden kesken kirjapalkintoja.

Keruun järjestää Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.

Vastausohjeet: www.finlit.fi/vanhusten-hoito

SKS:n arkisto, puh. 0201 131 240, keruu@finlit.fi

____________________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja kulttuurijärjestö: tutkimuslaitos, humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu noin 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä noin 80 henkeä. www.finlit.fi