Onko taiteella, pelillistämisellä ja uudella teknologialla sijaa tulevaisuuden liikunta- ja urheilupaikkarakentamisessa?
Jyväskylässä järjestetään Urheilu- ja liikuntapaikkarakentamisen tulevaisuus –seminaari tiistaina 15. marraskuuta 2016. Seminaari on avoin kaikille kiinnostuneille. Sen tavoitteena on tarkastella liikunta- ja urheilupaikkarakentamisen nykytilaa ja visioida sen tulevaisuutta. Aiheena on mm. teknologian ja digitaalisuuden hyödyntäminen, pelillistämisen mahdollisuudet ja rakentamiseen integroitu taide osana uudenlaista visuaalista rakentamista.
Seminaarin teemaa kehystää osuvasti sen tapahtumapaikkana toimiva Hipposhalli, jonka ympärille Jyväskylässä on käynnistetty Hippos2020-hanke. Hankkeen tavoitteena on tehdä Hippoksesta pohjoismaiden monipuolisin sisäliikuntakeskus, joka tarjoaa modernit puitteet urheilemiselle niin harraste- kuin ammattitasollakin.
Seminaarin järjestää Taiteen edistämiskeskus yhteistyössä Jyväskylän kaupungin kanssa. Seminaari pidetään klo 11-17 Hipposhallin auditoriossa osoitteessa Rautpohjankatu 6, Jyväskylä. Tilaisuus on maksuton. Seminaarissa kuullaan useita rakentamisen, taiteen ja digitaaliteknologian asiantuntijoita. Lisäksi seminaarin yhteydessä on mahdollisuus kokeilla demoalueella OiOi:n kehittämää palloilulajien harjoittelun digiaikaan siirtävää interaktiivista KickIt-peliä ja VR-teknologiaa (Virtual Reality) hyödyntävää kuntopyöräilyä.
Seminaariohjelma ja ilmoittautumisohjeet: http://www.taike.fi/fi/web/varsinais-suomi/urheilu-ja-liikuntapaikkarakentaminen-seminaari-jyvaskyla-15.11.2016
Seminaari on osa Taiteen edistämiskeskuksen prosenttiperiaatteen edistämisen kehittämisohjelmaa.
Katso lisää:
http://prosenttiperiaate.fi/
http://www.jyvaskyla.fi/hippos
http://oioi.fi/projects/kickit-smart-space-for-training/
http://www.taike.fi/en/web/varsinais-suomi/prosenttiperiaatteen-edistaminen
© Koodiviidakko Oy - Y-tunnus 1939962-1