Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Tukitoimia luovan alan yrittäjille?

Lapin AMK

Tukitoimia luovan alan yrittäjille?

Julkaistu: 07.10.2015 klo 13:09
Julkaisija: Lapin AMK

Kansainvälinen Creative Momentum - Luova Hetki -projekti tarvitsee luovan alan yrittäjien näkemystä projektissa toteutettavien tukitoimenpiteiden suunnitteluun.

Luova hetki -hanke tukee luovien alojen yrityksiä viidessä maassa pohjoisen periferian alueella (Suomi, Ruotsi, Irlanti, Pohjois-Irlanti ja Islanti).

Projekti toteuttaa erilaisia tukitoimenpiteitä luovien alojen yrittäjille, kuten mentorointi, luovien tilojen verkoston rakentaminen, rahallinen tuki (Voucher) yrittäjän kannalta tärkeisiin tapahtumiin, uusien Luovien reittien rakentaminen sekä MyCreativeEdge-sivuston edelleen kehittäminen käyttäjien tarpeisiin.

Syksyn 2015 aikana projektissa keskitytään tarkentamaan tulevien vuosien toimenpiteitä.

Jotta varmistetaan projektin toimenpiteiden ja todellisten tarpeiden kohtaaminen, on tärkeää, että luovan alan yrittäjät jakavat näkemyksensä siitä, minkälaisia tukitoimenpiteitä projektin tulisi toteuttaa.

Luovan alan toimijoita pyydetäänkin vastaamaan kyselylomakkeeseen verkossa osoitteessa: http://creativemomentum.polldaddy.com/s/creative-momentum-survey-1.

Kyselyyn vastaaminen kestää noin 5–10 minuuttia ja auttaa kehittämään sellaisia tukitoimenpiteitä, joilla on todellista arvoa. Vastausaikaa on 18.10. saakka.

Projektin toiminta käynnistyy virallisesti 29.10.2015.

Luova hetki -projekti kestää yhteensä kolme vuotta ja on kokoluokaltaan noin 2 miljoonaa euroa. Projektia rahoittaa Pohjoinen Periferia & Arktinen (NPA) -ohjelma. Lapin ammattikorkeakoulu toimii projektissa partnerina.

Saila Puukko
Creative Momentum -projekti
Lapin ammattikorkeakoulu
etunimi.sukunimi@lapinamk.fi
p. +358 40 752 8573

Creative Momentum Project: http://www.mycreativeedge.eu/creative-momentum-project-launching-soon/

Logot

Lapin ammattikorkeakoulu on Euroopan unionin pohjoisin ammattikorkeakoulu. Sijainti on meille mahdollisuus erikoistua: vahvuutemme on arktinen olosuhdeosaaminen. Hyödynnämme pohjoisen tarjoamia rajattomia mahdollisuuksia niin opetuksessa kuin TKI-toiminnassammekin. Toimipaikkamme sijaitsevat Kemissä, Rovaniemellä ja Torniossa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki