Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Toivo Kärkeä uusina sovituksina

Toivo Kärkeä uusina sovituksina

Julkaistu: 28.04.2015 klo 10:06
Julkaisija: Oulu Sinfonia

Oulu Sinfonian vappuaaton konsertti tarjoaa yleisölle ennenkokemattoman musiikkielämyksen Toivo Kärjen rakastettujen kappaleiden parissa. Kärjen syntymästä tulee joulukuussa kuluneeksi 100 vuotta ja merkkivuoden kunniaksi konsertissa kuullaan Kärjen monipuolista tuotantoa aina Vanhan veräjän luona -klassikosta Lentävä kalakukko -ilotteluun.

Sovitukset sinfoniaorkesterille ja jazztriolle ovat Marzi Nymanin, Timo Alakotilan, Mikko Hassisen ja Panu Savolaisen kirjoittamia ja ne saavat ensiesityksensä vappupäivänä Madetojan salissa.  Triossa musisoivat maamme arvostetuimpiin nuoriin jazzmuusikoihin lukeutuva vibrafonisti Panu Savolainen ja mm. Sami Pitkämön ja Jukka Perkon kokoonpanoissa soittava kitaristi Teemu Viinikainen sekä nouseva basistikyky Jori Viitala.  Konsertin kapellimestarina toimii musiikin monitoimimies Jaakko Kuusisto.

Vapun viettoon Toivo Kärjen seurassa pääsee Madetojan salissa 30.4. klo 18. Noin kaksituntisessa konsertissa on väliaika.

Olavi Sariola

olavi.sariola@ouka.fi