Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Tervetuloa Savon maakuntarahatempaukseen

Suomen Rahapaja Oy

Tervetuloa Savon maakuntarahatempaukseen

Kutsu.
Julkaistu: 21.03.2011 klo 15:28
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Kuopiossa nähdään savolaisten juhlaraha ensimmäisenä

Savolaisten omaa maakuntajuhlarahaa esitellään Kuopiossa lauantaina 26.3. klo 8.30-15.30. Savon maakuntarahan julkaisutilaisuus on Kuopion Valkeisenlammella klo 10.30. Tule, näe ja osta Savon peilikiiltoinen maakuntaeuro ensimmäisten joukossa!

Savon maakuntaraha yhdistää kaikki savolaiset maaliskuun lopusta alkaen, kun Suomen Rahapaja julkaisee savolaisten juhlaeuron. Savolaisten oma maakuntaraha kuvaa kaskiviljelyä, jolla maakunnassa hankittiin toimeentulo uuden ajan alussa.

Osta omasi Kuopiossa lyöntituoreena

Pieni määrä peilikiiltoisia maakuntarahoja myydään ennakkoon 26.3. klo 8.30-15.30 Kuopion Valkeisenlammella City-Pilkki Suurkalasavotta -pilkkikisatapahtumassa. Peilikiiltoiset maakuntarahat on pakattu rahan tarinan kertovaan kansioon.

Suomen Rahapajan toimitusjohtaja Paul Gustafsson luovuttaa Savon maakuntarahan tapahtumassa klo 10.30 savolaisille vaikuttajille. Lisäksi Suomen Rahapaja palkitsee pilkkikisassa ensimmäiseksi sijoittuneet pilkkijät Savon maakuntarahalla.

Savon maakuntaraha on neljäs julkaistava maakuntaraha Suomen historialliset maakunnat -rahasarjassa. Sarjassa on tähän mennessä julkaistu Varsinais-Suomen, Satakunnan ja Hämeen maakuntajuhlarahat.

Savon maakuntaraha tulee virallisesti myyntiin 28.3.

Suomen Rahapajan verkkokaupasta ja jälleenmyyjiltä Savon proof-laatuisen, peilikiiltoisen maakuntarahan voi ostaa 28.3. alkaen.

Suomen Rahapajan verkkokaupasta voi myös tilata 28.3. jälkeen käyttörahapusseja, joissa on kymmenen kiillottamatonta BU-laatuista Savon maakuntarahaa. Nimellisarvollaan maakuntarahan voi vaihtaa itselleen postin myymälöissä.

Savon maakuntarahaa lyödään 20 000 proof-laatuisena ja 100 000 BU-laatuisena. Raha on nimellisarvoltaan 5 euroa ja sen halkaisija on 27,25 mm. Maakuntarahat valmistetaan alumiinipronssista ja kuparinikkelistä ja yhden rahan paino on 9,8 grammaa.

Katriina Nieminen
viestintä- ja markkinointisuunnittelija
Suomen Rahapaja Oy
+ 358 (0) 400 316 898