Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Tampereen Työväen Teatterin yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet

Tampereen Työväen Teatteri

Tampereen Työväen Teatterin yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet

Julkaistu: 12.01.2016 klo 15:02
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Mediatiedote 12.1.2016

Tampereen Työväen Teatterin marraskuussa alkaneet yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelujen taustalla ovat valtion tuen merkittävä, pysyvä lasku ja yleisen taloudellisen tilanteen heikkenemisen vaikutus teatterin lipunmyyntiin. TTT:n kohdalla julkisen rahoituksen menetykset ovat erityisen suuret, koska teatterin julkinen rahoitus painottuu valtion tukeen.

Neuvottelut koskivat teatterin koko henkilöstöä. Teatterissa työskentelee tällä hetkellä noin 135 vakituista ja 80 tilapäistä työntekijää.

Talouden sopeuttamiseksi teatterin toimintoja uudelleen organisoidaan ja tuotantoja vähennetään. YT-neuvottelujen tuloksena yhteensä 18 henkilöä irtisanotaan tai osa-aikaistetaan. Osa talouden tasapainottamisen edellyttämistä säästötoimenpiteistä toteutetaan eläköitymisten kautta ja lomautuksilla.

Lisätietoja
teatterinjohtaja Maarit Pyökäri, puh. 050 352 1652, maarit.pyokari@ttt-teatteri.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki