Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Taidekoti Kirpilä kutsuu maahanmuuttajat kylään

Taidekoti Kirpilä

Taidekoti Kirpilä kutsuu maahanmuuttajat kylään

Julkaistu: 14.01.2016 klo 14:51
Julkaisija: Taidekoti Kirpilä

Suomen Kulttuurirahaston ylläpitämä Taidekoti Kirpilä aloittaa suomen kielen opiskelijoille tarkoitettujen selkokielisten opastusten järjestämisen. Opastukset ovat maksuttomia työvoimapoliittisten suomen kielen kurssien ja kotoutumiskoulutusten opiskelijaryhmille, jotka saapuvat taidekotiin yhdessä opettajansa kanssa. Käynti Kirpilässä sopii kotoutumiskoulutuksen loppuvaiheisiin tai vastaavan kielitaidon omaaville ryhmille.

Opastetulla kierroksella tutustutaan taidekodin kokoelmaan, ja sen kautta Suomen historiaan ja taidehistoriaan sekä 1900-luvun ylelliseen helsinkiläiseen kotimiljööseen, jota on taidekodissa säilytetty huonekalujen ja muun sisustuksen osalta. Kierroksen kesto on n. 45 minuuttia.

Lisätietoja antavat museonjohtaja Johanna Ruohonen, puh. 040 516 3475, jr(at)skr.fi ja amanuenssi Pia Hyttinen, puh. 09 494 436, taidekoti(at)skr.fi.

Taidekoti Kirpilä on lääkäri Juhani Kirpilän (1931−1988) Suomen Kulttuurirahastolle lahjoittama koti, jossa on esillä hänen keräämänsä suomalaisen taiteen kokoelma. Pohjoisella Hesperiankadulla sijaitseva taidekoti avattiin yleisölle kesäkuussa 1992. Taidekoti on avoinna yleisölle maksutta keskiviikkoisin klo 14−18 ja sunnuntaisin 12−16. Ilmainen yleisöopastus keskiviikkoisin klo 14.30 ja sunnuntaisin klo 12.30. Muita opastuksia voi tilata osoitteesta taidekoti(at)skr.fi tai puhelinnumerosta 09 494 436 ma–ke klo 9–15.30.

Taidekoti Kirpilä, Pohjoinen Hesperiankatu 7, 6 krs., 00260 Helsinki

www.taidekotikirpila.fi