Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » SKEBA - Nuorten bändiskaban 2012 finaali Heinolassa

Suomen Lions-liitto ry

SKEBA - Nuorten bändiskaban 2012 finaali Heinolassa

Julkaistu: 30.05.2013 klo 20:14
Julkaisija: Suomen Lions-liitto ry

Neljännen valtakunnallisen SKEBA –Nuorten bändiskaban 2013  kuusi finalistibändiä on valittu. Loppukilpailussa kilpailevat Rhynestone Turusta, Nothern Eclipse Hyvinkäältä, Arize Parkanosta, R.M. Alajärveltä, Skyline Siilinjärveltä ja Home Style Surgery Pellosta.

Tähän ilmaiseen valtakunnalliseen kilpailuun on ilmoittautunut neljän vuoden aikana jo vajaat 200 bändiä eri puolilta Suomea. SKEBA on tarkoitettu kaikille nuorisobändeille, joiden jäsenet täyttävät tänä vuonna korkeintaan 18 vuotta.  Esikarsintoja järjestettiin kuudella paikkakunnalla eri puolilla Suomea tammi – maaliskuun aikana.

Karsintakilpailut osoittivat selvästi, että nuorten bändiharrastus on maamme eri puolilla erittäin aktiivista ja osallistuvien bändien taso oli korkea.

Suomen paras nuorisobändi 2013 valitaan loppukilpailussa Heinolassa Jyränkölän juhlasalissa Siltakatu 11 perjantaina 7.6.2012 klo 18.00. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, ei ikärajaa.

Voittajabändi saa 1 500 € stipendin. Myös toiseksi ja kolmanneksi tulleet palkitaan. Lisäksi yleisö voi äänestää oman suosikkinsa.

Tilaisuuden avaa viime vuoden SKEBA- voittajabändi Softengine Seinäjoelta..

Syksyllä käynnistyy uusi skaba ja sen loppukilpailu pidetään vuoden kuluttua Porissa.

SKEBA –Nuorten bändiskaban järjestää Suomen Lions-liitto ry.

Pertti Harju, SKEBA-työryhmän pj.

050 546 5660 pertti.harju@lions.fi

www.lions.fi

Lions-klubit  palvelevat

Lions-järjestön jäsenet tekevät vapaaehtoistyötä yhtä hyvin lasten ja nuorten terveen elämän ja kehityksen turvaamiseksi kuin ikääntyneiden, perheiden, vammaisten ja muiden apua tarvitsevien tukemiseksi.

Lions-järjestön motto on: Me palvelemme. Palvelu tapahtuu paikallisten Lions-klubien kautta. Jäseniä järjestössä on lähes 1,4 miljoonaa 208 maassa. Suomessa jäseniä on yli 25.000. Naisia heistä on runsaat 4.000 eli 16%.

Lions-klubien tärkein kiinnostuksen kohde on oma lähialue ja asuinympäristö. Palvelun kohteina ovat mm. koulut ja päiväkodit, kunnalliset ja yksityiset vanhainkodit ja palvelutalot, vammaiset ja näkövammaiset ja lasten liikuntaharrastukset.

Paikallisen auttamisen lisäksi klubit osallistuvat myös kansallisiin ja kansainvälisiin hankkeisiin, mm. suurkatastrofikeräyksiin.

Lionsjärjestö ei pyri korvaamaan yhteiskunnan peruspalveluja, vaan vapaaehtoistyöllä annetaan apua kohteisiin, jotka jäävät hoitamatta julkisin varoin. Tämä apu voi olla pienille ryhmille tai yksittäisille ihmisille hyvinkin merkittävää.

Myös lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisyyn on kehitetty useita eri palveluja, joita klubit toteuttavat kotiseuduillaan yhteistyössä eri oppilaitosten kanssa.

Palvelun lisäksi klubit auttavat myös taloudellisesti. Varat kerätään avustuskohteisiin järjestämällä erilaisia tapahtumia ja tempauksia. Keräysten tuotto menee lyhentämättömänä avustuskohteisiin. Vuonna 2007 Financial Timesin tekemän tutkimuksen mukaan Lions Clubs International Federation (LCIF) arvioitiinkin sen vuoksi maailman luotettavimmaksi vapaaehtoisjärjestöksi.

Maarit Kuikka

Pääsihteeri