Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Sarjakuvaseuran Muumien jäljillä –hahmonäyttely saapuu Mamkin ja Kyamkin kirjastoihin Kouvolaan, Mikkeliin ja Savonlinnaan

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy

Julkaistu: 12.01.2015 klo 15:44
Julkaisija: Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy

Suomen sarjakuvaseuran toteuttama Muumien jäljillä -näyttely esittelee kymmenen suomalaisen sarjakuvataiteilijan suunnittelemat uudet hahmot. Tehtävänanto lähti kysymyksestä, millainen uusi hahmo sopisi Muumilaakson maailmaan. Hahmon Muumilaaksoon ovat luoneet JP Ahonen, Terhi Ekebom, Petri Hiltunen, Tuuli Hypén, Aapo Kukko, Joonas Lehtimäki, Maura Manninen, Christer Nuutinen, Tea Tauriainen ja Emmi Valve.

Tove Janssonin muumihahmojen inspiroima kiertonäyttely on esillä Mikkelin ja Kymenlaakson ammattikorkeakoulujen kirjastoissa. Näyttelyyn voi tutustua Mikkelissä Kampuskirjastossa tammikuussa, Kouvolassa Kasarminmäen kirjastossa helmikuussa ja Savonlinnassa Savonniemen kirjastossa maaliskuussa.

Näyttelypaikat ja -ajat

• Kampuskirjasto, Mikkeli (Patteristonkatu 2) näyttely esillä 12. – 29.1.

• Kasarminmäen kirjasto, Kouvola (Paraatikenttä 6) näyttely esillä 4. – 26.2.

• Savonniemen kirjastossa, Savonlinna (Savonniemenkatu 6), näyttely esillä 4. – 19.3.

Kirjastojen tarkemmat aukioloajat löytyvät osoitteesta www.mamk.fi/kirjasto tai www.kyamk.fi/kirjasto.

Lisätietoa näyttelystä: http://sarjakuvakeskus.fi/blogi/552-muumien-jaljilla

MENOVINKKEIHIN

Suomen sarjakuvaseuran toteuttama Muumien jäljillä -näyttely on avoinna Mikkelin ja Kymenlaakson ammattikorkeakoulujen kirjastoissa tammi-maaliskuussa.

• Mikkelissä näyttely on esillä Kampuskirjastossa, osoitteessa Patteristonkatu 2 , ajalla 12. – 29.1.
  • Kouvolassa näyttely on esillä Kasarminmäen kirjastossa, osoitteessa Paraatikenttä 6, ajalla 4. – 26.2.
  • Savonlinnassa näyttely on esillä Savonniemen kirjastossassa, osoitteessa Savonniemenkatu 6,
    ajalla  4. – 19.3.

Näyttely on avoinna kirjastojen aukioloaikoina ja se on kaikille avon ja maksuton.

Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy (Xamk) on Kymenlaakson ammattikorkeakoulun (Kyamk) ja Mikkelin ammattikorkeakoulun (Mamk) emoyhtiö. Xamk tarjoaa tytäryhtiöilleen opetuksen ja muun toiminnan tukipalveluja.

Kyamk ja Mamk yhdistyvät ja muodostavat uuden ammattikorkeakoulun 1.1.2017. Uusi ammattikorkeakoulu on Suomen 5. suurin ammattikorkeakoulu, jossa on noin 9000 opiskelijaa ja 800 työntekijää. Se toimii neljällä paikkakunnalla: Kotkassa, Kouvolassa, Mikkelissä ja Savonlinnassa. Uuden ammattikorkeakoulun nimi, strategia, organisaatio sekä rakenne vahvistetaan vuoden 2015 aikana.