Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Quentin Tarantino - Elämä ja elokuvat

Minerva Kustannus Oy

Quentin Tarantino - Elämä ja elokuvat

Julkaistu: 01.08.2016 klo 13:43
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Quentin Tarantino
Elämä ja elokuvat

Quentin Tarantinon elämä on yllättävä ja monipolvinen matka ongelmaoppilaasta ja videovuokraamon myyjästä kulttiohjaajaksi ja kaksinkertaiseksi Oscar-voittajaksi. Tämä kirja kertoo Tarantinon koko värikkään elämäntarinan sekä hänen elokuviensa syntyhistorian.

Isän hylkäämä poika kasvoi äitinsä hoivissa mustien asuinalueella Los Angelesissa. Lukemattomat television ääressä ja elokuvateatterissa vietetyt tunnit jättivät leimansa Tarantinon omaan kuvakieleen, ja monet takaiskut muovasivat hänen maailmankatsomustaan. Nuori filmiaddikti päätti hylätä totunnaiset elokuvakerronnan keinot ja taistella tiensä huipulle.

Hollywoodin outo ihmelapsi loi oman genrensä, joka on vetovoimainen yhdistelmä aikatasoilla leikkimistä, tyyliteltyä art house -väkivaltaa, viittauksia vanhoihin elokuviin ja ainutlaatuista dialogia.

Quentin Tarantino - Elämä ja elokuvat

ISBN/EAN 978-952-312-340-3
Luokka 99.1
Suomennos Maikki Soro
Sidottu, kuvaliite
277 s.
Ilmestyy viikolla 31/2016

Michael Scholten on saksalainen toimittaja ja kirjailija. Hän on elokuviin erikoistunut vapaa kirjoittaja, joka 25 vuotta seurannut elokuva-alan trendejä pendelöimällä jatkuvasti Euroopan, Yhdysvaltojen ja Aasian välillä.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi