Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Paola Suhonen lähtee Keniaan kuvaamaan unelmia

Suomen World Vision

Paola Suhonen lähtee Keniaan kuvaamaan unelmia

Julkaistu: 21.05.2015 klo 09:00
Julkaisija: Suomen World Vision

Suomen World Visionin lähettiläs Paola Suhonen lähtee sunnuntaina Keniaan tekemään lyhytelokuvaa kenialaisten naisten unelmista. Suhonen kuvaa Nairobin slummissa ja maaseudulla Mogotiossa.

– Slummin asukkailta kysytään usein samoja asioita. Silloin on mahdollista, että he tulevat nähdyksi vain köyhyyden tai vaikean elämäntilanteen kautta. Minä olen kiinnostunut naisten ja tyttöjen ajatuksista ja haaveista, Suhonen sanoo.

Vaatesuunnittelijana tutuksi tullut Suhonen on opiskellut Yhdysvalloissa elokuva-alaa.

– Elokuva on tehokas formaatti, jossa on samassa paketissa monta taidemuotoa. Äänen ja kuvan voima on vahva. Minulle on tärkeää oikean hetken vangitseminen. Tavoittelen koskettavaa ja inhimillistä tunnelmaa. Siinä kun joku kertoo spontaanisti unelmistaan, on jotakin todella suloista. Ihminenhän unelmoi aina, vaikka minkälaisissa olosuhteissa.

Suhonen on ollut Suomen World Visionin matkassa ennenkin. Perun-matkalta lokakuussa 2013 syntyi yhteinen käsityöprojekti paikallisten naisten kanssa. Osa tuotteista pääsi New Yorkin muotiviikoille ja myyntiin Ivana Helsingin kauppoihin.

– En halua lähteä vain tutustumisretkille. Olen tekevä ihminen, joka haluaa saada aikaiseksi konkreettisia asioita, Suhonen sanoo.

Tulevaa Kenian filmimateriaalia hän aikoo käyttää monipuolisesti.

– Materiaali on ajatonta, joten sitä voi hyödyntää monella tavalla. Se voi olla esimerkiksi taideprojektin osanen jossakin näyttelyssä.

Lisätiedot ja kuvat:

Unna Lehtipuu
viestintäjohtaja, Suomen World Vision
unna.lehtipuu@worldvision.fi

Tiina Lappalainen
tiedottaja, Suomen World Vision
tiina.lappalainen@worldvision.fi

Suomen World Vision on lasten elinoloja ja oikeuksia edistävä kristillishumanitaarinen kehitysyhteistyöjärjestö ja itsenäinen osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä. Kansainvälisesti World Visionin avun piirissä on 120 miljoonaa ihmistä. worldvision.fi