Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Palkitut tamperelaiset lauluntekijät Laura Moisio ja Risto TTT-Klubilla 21.2.

Tampereen Työväen Teatteri

Palkitut tamperelaiset lauluntekijät Laura Moisio ja Risto TTT-Klubilla 21.2.

Julkaistu: 16.02.2015 klo 09:39
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

TTT-Klubin ohjelmistokokonaisuus Unplugged esittelee suomalaisten lauluntekijöiden parhaimmistoa. Ensi lauantaina 21.2. lavalle nousee kaksi johtavaa nuoremman polven persoonallista ja tinkimätöntä lauluntekijää. Viime vuonna Suomen suurimman musiikkipalkinnon saanut Risto esittää yllätyksellisen settinsä soolona, ja Pirkanmaan Lähiartistiksi valittu Laura Moisio yhdessä muusikko Jarno Takkumäen kanssa.

Risto Ylihärsilä on noussut indie-skenessä eräänlaiseen johtavan auteurin asemaan vinksahtaneella popmusiikillaan ja omintakeisilla lyriikoillaan. Ristosta ei kuitenkaan ole kirjoitettu ainoastaan Nuorgamissa, Rumbassa ja webzineissä, vaan myös virallisen Suomen suurimmat päivälehdet ovat julkaisseet mittavia henkilöhaastatteluita. Säveltaiteilijan omintakainen autotalli-estetiikka vetosi myös palkintoraatiin, joka valitsi Riston vuoden 2014 Teosto-palkinnon saajaksi: “Hän onnistuu sävellyksillään ja sanoituksillaan viemään kuulijan suurten kysymysten äärelle ja ilmaisemaan omasta kokemuksestaan jotain autenttista ja koskettavaa”.
-
Jos Riston setin aikana sukelletaan kylmään veteen ja ihmismielen arvaamattomiin syövereihin, toinen esiintyjä Laura Moisio luo vastapainoksi musiikillaan hetken lämpöä. Edellisen Lost in Music -festivaalin kehutuimpiiin nimiin kuuluneen Moision koskettava ääni sekä rohkean rehellinen ilmaisu luovat maailman, joka pysäyttää kuuntelemaan. Moision teksteissä tarkasti piirtyvissä tunnetiloissa liikutaan sekä melankolian että huumorin sävyttämissä maisemissa.

Tapahtuma TTT-Klubin verkkosivuilla

Pressikuvat

Lisätiedot, haastattelupyynnöt ja pressiliput
tiedottaja, ohjelmatuottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi