Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Pahan kasvot päättää Tegenfalkin dekkaritrilogian

Bazar Kustannus Oy

Pahan kasvot päättää Tegenfalkin dekkaritrilogian

Julkaistu: 24.02.2015 klo 16:18
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Pahan kasvot on dramaattinen päätös Stefan Tegenfalkin kehutulle trilogialle, jonka edelliset osat ovat Vihan aika ja Koston vanki.

Rikoskomisario Walter Gröhn ei ole ollut oma itsensä sen jälkeen kun hänet siirrettiin pois Ruotsin oikeuslaitoksen huipulle linkittyneestä murhajutusta. Hän päättää ottaa vapaata ja lähtee Ranskaan tapaamaan Europolin kontaktejaan ja etsimään heidän avullaan vastauksia edelleen avoinna oleviin kysymyksiin.

Ylikonstaapeli Jonna de Brugge on poliisin sisäisen tutkinnan kohteena, koska syyllistyi virkavirheeseen jahdatessaan etsintäkuulutettua Tor Hedmania. Odottaessaan sisäisen tutkinnan valmistumista Jonna jatkaa murhaajan ajojahtia omin päin ja joutuu tietomurtojen ja laittomien tutkimusten kautta keskelle painajaismaista ajojahtia.

Miten painajainen lopulta päättyy?

Ruotsalainen Stefan Tegenfalk (s.1965) oli tehnyt menestyneen uran IT-yrityksessä jo ennen kuin julkaisi esikoisromaaninsa vuonna 2009. Tegenfalk sai 40-vuotislahjaksi kirjoittajakurssin, jonka myötä syntyi esikoisromaani Vihan aika. Sarjan toinen osa oli Koston vanki, ja kolme vuotta Vihan ajan ensimmäisten rivien syntymisen jälkeen koko trilogia oli valmis. Tegenfalk on kirjoittanut dekkarisarjalle myös itsenäisen jatko-osan Pianostämmaren, ja SVT on hankkinut oikeudet kirjoista tehtävään tv-sarjaan.

Stefan Tegenfalk
Pahan kasvot
Alkuperäisteos: Den felande länken
Käännös: Laura Beck