Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Oulun Musiikkivideofestivaalien kotimainen kilpailu uudistuu

Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Oulun Musiikkivideofestivaalien kotimainen kilpailu uudistuu

Julkaistu: 09.05.2014 klo 07:56
Julkaisija: Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Oulun Musiikkivideofestivaalit ry kutsuu suomalaisten tekijöiden suomalaisille artisteille ja yhtyeille ohjaamat musiikkivideot kotimaiseen kilpailuun. Festivaalin kivijalkana toimiva kilpailu järjestetään 21. kerran, ja siihen voivat osallistua videot, joita ei ole aiemmin esitetty festivaaleilla.

Kilpailuun saapuneet musiikkivideot jaetaan esiraadituksen perusteella kilpailu- ja katselmusnäytöksiin. Kilpailunäytösten videot jaetaan tänä vuonna ensimmäistä kertaa temaattisiin kokonaisuuksiin tekijän mukaisen aakkosjärjestyksen sijasta. Jaottelulla siirretään painopistettä videoiden sisällöllisiin ansioihin, joka myös helpottaa yleisöä löytämään juuri heitä kiinnostavat videot.

Kotimaisessa kilpailussa musiikkivideo nähdään omana genrenään: musiikkikappaleeseen tehtynä kuvateoksena, jolla on kiistaton merkitys musiikin markkinoinnissa. Kilpailun lähtökohdat ovat musiikin visuaalisessa toteutuksessa. Musiikkivideoiden siirryttyä televisiosta Internetin videopalveluihin, Oulun Musiikkivideofestivaalit pitää tärkeänä esittää musiikkivideoita valkokankaalla ainakin kerran vuodessa.

Voittajat kukitetaan festivaalin palkintojuhlassa Pumpeligaalassa lauantaina 30. elokuuta.  Kilpasarjan videot kisaavat pääpalkinnosta Kultapumpelista, ja 2500 euron rahapalkinnosta. Nuori lupaava ohjaaja palkitaan Teinipumpelilla, jonka voittajalle Canon lahjoittaa tavarapalkinnon. Lisäksi tuomaristo palkitsee kuusi ansioitunutta ohjaajaa kunniamaininnoin. Kaikki kilpailuun lähetetyt videot osallistuvat yleisöpalkinnon Kansanpumpelin jahtiin. Toast Post palkitsee äänestyksen voittajan värimäärittelyajalla.

Musiikkivideoiden viimeinen jättöpäivä on maanantai 9. kesäkuuta. Kisan ilmoittautuminen ja lisätiedot löytyvät osoitteesta www.omvf.net.

Oulun Musiikkivideofestivaaleja vietetään 27.-31. elokuuta osana Oulun juhlaviikkoja. Tapahtuman ohjelmisto julkaistaan juhannuksen tienoilla.

Pressikuvia: http://www.omvf.net/en/press/gallery

Lisätiedot: