Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Naoki Higashidan "Miksi minä hypin" raottaa autismin verhoa

Kustannusosakeyhtiö Sammakko

Naoki Higashidan "Miksi minä hypin" raottaa autismin verhoa

Julkaistu: 17.05.2016 klo 09:24
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Sammakko

Miten voisimme ymmärtää mitä autisti – erityisesti autistinen lapsi – ajattelee ja tuntee, jotta pystyisimme auttamaan häntä?

Tämä japanilaisen Naoki Higashidan vain 13-vuotiaana kirjoittama Miksi minä hypin – erään pojan ääni autismin hiljaisuudesta -teos tarjoaa vastauksia. Hän oppi kommunikoimaan osoittamalla kirjaimia ”pahvinäppäimistöltä”, ja hänen sanottavansa avaa poikkeuksellisen näkymän autistiseen mieleen. Hän selittää autistien usein hämmentävältä vaikuttavaa käyttäytymistä ja kutsuu lukijan jakamaan hänen käsityksensä ajasta, elämästä, kauneudesta ja luonnosta, sekä kertoo meille lopuksi unohtumattoman tarinan. Autisteilta ei puutu mielikuvitusta, huumorintajua tai empatiaa. Naoki Higashida tarjoaa lukijoille harvinaisen mahdollisuuden nähdä maailma uudesta ja kiehtovasta näkökulmasta.

Naoki Higashida syntyi vuonna 1992 ja hänellä diagnosoitiin ”autistisia piirteitä” vuonna 1998. Sittemmin hän on opiskellut erityiskouluissa ja valmistui ylioppilaaksi vuonna 2011. Higashida on palkittu kirjailija, jolta on julkaistu useita kaunokirjallisia teoksia ja tietokirjoja. Hän kiertää puhumassa autismista ja kirjoittaa blogia. Hän asuu Kimitsussa, Japanissa.

Suomentanut Mikko Pihlajavirta • ISBN 978-952-483-315-8 • sidottu, suojapaperilla • 125 x 195 mm • 183 sivua • Ulkoasu: Kai & Sunny • 25,00 €

Lisätiedot: helena.kulmala@sammakko.com • riikka.majanen@sammakko.com (kuvapyynnöt)

Kustannusosakeyhtiö Sammakko on itsenäinen, turkulainen kustantamo.

Anna räpylän koskettaa:

sammakko.com

facebook.com/sammakkokustannus

instagram.com/sammakkokustannus

Sammakon kesälehti luettavissa täältä: