Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Minervan julkaisu viikolla 37: Francis Ford Coppola

Minerva Kustannus Oy

Minervan julkaisu viikolla 37: Francis Ford Coppola

Julkaistu: 05.11.2014 klo 09:26
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Peter Cowie: Francis Ford Coppola

Elävä ja syväluotaava henkilökuva miehestä, joka on jättänyt lähtemättömän jälkensä elokuvan historiaan niin ohjaajana, tuottajana kuin mentorinakin.
Coppolan itsensä haastatteluihin perustuvassa elämäkertateoksessa Peter Cowie kuvaa asiantuntevasti tämän koko elokuvauran aina nykypäivään saakka. Kirja vie lukijan ansiokkaasti myös kameroiden ja kulissien taakse, keskelle henkilökohtaisen elämän myrskyjä, luomisen tuskaa ja taloudellisia katastrofeja.
Vertaansa vailla olevana henkilöohjaajana tunnettu Coppola on viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana ollut tärkeä vaikuttaja lukuisten näyttelijöiden uralla. Monet heistä ovat yltäneet parhaisiin saavutuksiinsa juuri hänen elokuvissaan. Elämäkertaa varten haastatellut ystävät ja kollegat valottavat osaltaan legendaarisen elokuvantekijän persoonaa ja työtapoja.

Lue lisää: Francis Ford Coppola

Peter Cowie: Francis Ford Coppola
ISBN/EAN 978-952-312-019-8
Luokka 99.1
Suomennos Katri Tenhola
400 s.
Ilmestyy viikolla 47/2014

Peter Cowie on englantilainen, elokuviin erikoistunut historioitsija. Hän on kirjoittanut yli 30 elokuva-aiheista kirjaa, mm. teokset The Cinema of Orson Welles, Swedish Cinema, Norwegian Cinema, The Godfather; The Official Motion Picture Archives sekä elämäkertateokset Ingmar Bergmanista ja Akira Kurosawasta.

Minerva Kustannus Oy julkaisi ensimmäisen kirjansa vuonna 1991. Vuosien mittaan olemme kasvaneet valtakunnalliseksi yleiskustantajaksi. Painotamme kustannusohjelmassamme tietokirjallisuutta, mutta julkaisemme myös tasokasta kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki