Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Marika Kiviharjun kuvateos ALASTON TOTUUS ilmestyy viikolla 17

Minerva Kustannus Oy

Marika Kiviharjun kuvateos ALASTON TOTUUS ilmestyy viikolla 17

Julkaistu: 08.04.2015 klo 11:12
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Alaston totuus - Tunnettuja suomalaisia pintaa syvemmältä

Ainutlaatuinen kuvateos esittelee tunnetuista suomalaisista sen tuntemattomamman puolen. Vaatteidensa lisäksi kuvattavat ovat rohkeasti riisuneet verhoja yksityisimmän minänsä ympäriltä.

Marika Kiviharju on tullut tunnetuksi ottamistaan kauniista alastonkuvista, joita oli näytteillä hänen kiitetyssä valokuvanäyttelyssään ”We Want You – Naked!” keväällä 2014. Kiviharjun tyylikkään kuvaustyylin vakuuttamana on moni omalla alallaan tunnetuksi tullut henkilö ollut valmis tulemaan ikuistetuksi ilman vaatteita. Mukana ovat mm. Helena Lindgren, Antti Reini, Tiina Jylhä, Wallu Valpio, Teuvo Loman, Remu Aaltonen ja Jörn Donner.

Kuvien lisäksi kirjassa esiintyvät henkilöt kertovat mm. julkisen ja yksityiselämän välisestä suhteesta, julkisesta ja yksityisestä minästään – ja tietenkin pintaa syvemmältä. Mukana on myös katsaus työuraan. Kirjan tekstiosuudesta vastaa toimittaja Ilkka Pernu.

Alaston totuus - Tunnettuja suomalaisia pintaa syvemmältä

ISBN/EAN 978-952-312-113-3
Luokka 99
Sidottu, mustavalkoinen
140 s.
Ilmestyy viikolla 17/2015

Marika Kiviharju on Lahden muotoiluinstituutista vuonna 2005 valmistunut medianomi ja ammattivalokuvaaja. Taiteellisista alastonkuvista tunnetun Kiviharjun valokuvataidetta on ollut esillä näyttelyissä sekä kattavasti myös mediassa.

Ilkka Pernu on Sastamalassa asuva vapaa toimittaja ja kirjoittaja. Hän avustaa useita suomalaisia aikakaus- ja sanomalehtiä. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa kulttuuritomittajana Aamulehdessä, toimittajana Kaupunkilehti Torissa ja toimitussihteerinä Taloussanomissa.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi