Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Louise Doughtyn vangitseva ja rohkeasti kirjoitettu romaani KIELLETYN HEDELMÄN KUJA ilmestyy viikolla 6

Minerva Kustannus Oy

Julkaistu: 21.01.2015 klo 09:51
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Lontoolainen Yvonne Carmichael on työskennellyt ankarasti saavuttaakseen kaiken sen, mitä on elämässään halunnut: loistavan yliopistouran genetiikan alalla, kauniin kodin sekä onnellisen perhe-elämän. Kaikki on paremmin kuin hyvin. Miksi hän siis yhtäkkiä paniikin vallassa joutuu toteamaan olevansa väärässä paikassa väärään aikaan – väärän miehen kanssa?
Yvonne heittäytyy impulsiiviseen ja intohimoiseen suhteeseen Lontoon parlamenttitalossa tapaamansa tuntemattoman miehen kanssa. Vaarantaen samalla kaiken sen, mitä elämässään arvostaa.
Yvonne uskoo aluksi voivansa pitää ulkopuolisen suhteensa irrallaan muusta elämästään, mutta pian tapahtuu jotain, mitä Yvonne ei pahimmissa painajaisissaankaan ollut voinut kuvitella. Seuraa oikeudenkäynti, joka väistämättä tuo päivänvaloon kaiken sen, minkä piti pysyä salassa.
Kielletyn hedelmän kuja on oivaltava psykologinen trilleri, ajatuksia herättävä kertomus arvoista, joiden mukaan elämme sekä valinnoista, joiden eteen joudumme. Kirja, joka pysyy ajatuksissa vielä kauan viimeisen sivun jälkeen.

Louise Doughty on romaani romaanilta yhä vakuuttavampi. Hän johdattaa jännityksen valtaaman lukijansa pimeälle puolelle. Vangitseva ja rohkeasti kirjoitettu romaani. − Hilary Mantel

Doughty rytmittää kerrontansa taitavasti ja kirjoittaa psykologisesti tarkkaa tekstiä. Näin hän onnistuu tuomaan uudenlaista verevyyttä syrjähyppyään raskaasti katuvien rakastavaisten tarinaan. The New Yorker

Louise Doughty: Kielletyn hedelmän kuja
ISBN/EAN 978-952-312-096-9
Luokka 84.2
Suomennos Marja Helanen
370 s.
Ilmestyy viikolla 6/2015

Louise Doughty on useaan kertaan palkittu lontoolainen menestyskirjailija, joka on julkaissut seitsemän romaania ja yhden tietokirjan. Hän on saanut teoksistaan mm. John Llewelyn Rhys, K. Blundell Trust sekä Arts Council Writers’ Award -palkinnot. Hän on kirjoittanut myös novelleja ja radiokuunnelmia sekä toiminut sanomalehtikolumnistina, kriitikkona ja palkintoraatien jäsenenä, mm. Man Booker -palkintoraadissa.

Kirjan Kielletyn hedelmän kuja (The Apple Tree Yard) käännösoikeudet on myyty jo 23 maahan. Yksin Englannissa kirjaa on myyty 250 000 kpl. Televisiointioikeuksista on tehty sopimus Kudos Productionsin kanssa.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi