Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kulttuuri-TET kutsuu nuoret kehittämään taidelaitoksia

EMMA - Espoon modernin taiteen museo

Kulttuuri-TET kutsuu nuoret kehittämään taidelaitoksia

Julkaistu: 10.06.2014 klo 16:14
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

EMMA - Espoon modernin taiteen museo pilotoi syksyllä 2014 uutta kulttuurin työharjoitteluohjelmaa yhteistyössä Espoon opetustoimen, Helsingin opetusviraston, Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskuksen, Helsingin kaupunginorkesterin, Suomen Kansallisoopperan, Tanssin talo ry:n ja Suomen Kansallisteatterin kanssa. Valmistelussa ovat yhteistyökumppanien lisäksi mukana Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskuksesta kymmenen nuorta kesätyöntekijää ja Ajatushautomo Avanto Helsinki.

Kulttuuri-TET tarjoaa nuorille työtehtäviä, joista on aitoa hyötyä taidelaitosten kehittämisessä ja toiminnassa. Nuoret voivat esimerkiksi osallistua Suomen Kansallisoopperan ja Tanssin talo ry:n projektien, EMMAn asiakaspalvelun, Helsingin kaupunginorkesterin markkinoinnin tai Suomen Kansallisteatterin yleisötyön ideointiin. Työharjoittelumallissa nuorille halutaan tarjota mahdollisuuksia todelliseen vaikuttamiseen ja osallisuuteen taidelaitoksissa. Tavoitteena on herättää kiinnostusta ja syventää nuorten käsitystä kulttuurilaitoksista sekä kehittää toimintaa.

Kulttuuri-TETin avulla yhteistyökumppanit haluavat tukea nuorten osallisuutta ja vaikutusmahdollisuuksia työelämässä ja lisätä hyvinvointia. Mallin toivotaan helpottavan tulevaisuudessa kaikkien kulttuurilaitosten mahdollisuuksia ottaa vastaan säännöllisesti peruskouluharjoittelijoita ja hyödyntää nuorten näkemyksiä työssään. Pilotointivaiheen jälkeen Kulttuuri-TET mallia tarjotaan vapaaseen käyttöön muille kulttuurilaitoksille.

EMMA -  Espoon modernin taiteen museo

Intendentti, yleisötyö ja asiakkuudet
Nana Salin
p. 050-4616780
nana.salin@espoo.fi

Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskus

Kulttuuri-TET koordinaattori
Anna Korkeakangas
p. 050-4021852
anna.korkeakangas@hel.fi

Toimistopäällikkö, kulttuurinen nuorisotyö
Ulla Laurio
p. 040-1493584
ulla.laurio@hel.fi

EMMA - Espoon modernin taiteen museo on Suomen suurin yksityinen taidemuseo. EMMAn näyttelytilat on jaettu Saastamoisen säätiön taidekokoelman sekä vaihtuvien näyttelyiden kesken. EMMAn kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. EMMA sijaitsee Espoon Tapiolassa Näyttelykeskus WeeGeellä.