Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kaupallisen radion historiaa Kino Tuliossa maanantaina 2.3.

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Kaupallisen radion historiaa Kino Tuliossa maanantaina 2.3.

Julkaistu: 25.02.2015 klo 10:14
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Kaupallinen radio täyttää tänä vuonna 30 vuotta. Radiotoimittaja ja tutkija Pentti Kemppainen saapuu maanantaina 2.3. KAVIn radio- ja tv-arkiston vieraaksi kertomaan vierähtäneiden vuosikymmenien vaiheista - intohimoisesta kamppailusta, bisneksestä ja vapaudesta, jotka muuttivat ja muokkasivat käsityksiämme kotimaisesta radiosta. Kemppaisen tuore tietokirja Radio kuuluu kaikille! kertoo ensimmäistä kertaa kotimaisen kaupallisen radion värikkään historian.

Pentti Kemppainen oli 1980-luvulla Sävelradion toimituspäällikkö. ja 1990-luvulla hän päätyi Radiomafian ohjelmapäälliköksi. Sen jälkeen Kemppainen on ollut tutkija, ohjelmatoiminnan asiantuntija ja vapaa kirjailija. Hänen väitöskirjansa tarkasteli pohjoismaisten julkisradioiden kanavauudistusta 1990-luvun alussa.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Ma 2.3.2015 klo 16

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti, Kino Tulio
Sörnäisten rantatie 25 A, 5. krs, 00500 Helsinki

Lisätietoja: suunnittelija Timo Leskinen/KAVI, p. 040 4553 388, timo.leskinen@kavi.fi

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki