Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kalevalaisten Naisten Liiton juhlakiertue saapuu Ouluun syyskuun puolivälissä

Pilgrim Oy

Kalevalaisten Naisten Liiton juhlakiertue saapuu Ouluun syyskuun puolivälissä

Kutsu.
Julkaistu: 09.09.2015 klo 15:46
Julkaisija: Pilgrim Oy

Paikka: Teatterikuoppa, Revontie 45, Haukipudas

Aika: to 17.9.2015, klo 18

TERVETULOA!

Oulu-opiston Runoteatteri esittää tilaisuudessa Karvahurri helman alla -näytelmän, jossa yhdistellään raikkaasti moderneja rakkaustarinoita sekä kalevalaista runoutta. Osa näytelmän teksteistä on sellaisia, joita Elias Lönnrot ei kelpuuttanut Kalevalaan. Lönnrot katsoi, että sensuroidut runot eivät sopineet suomalaisuuden ihanteisiin, eivätkä siten myöskään kansalliseepoksen rakennusaineiksi. Esityksessä rakkauden monet puolet näyttäytyvät lyyrisestä kaipauksesta riemukkaaseen lihallisuuteen. Suostu suoloihini, rakastu rakeihini! Näytelmän ohjaa Sanna-Maija Karjalainen.

Olet lämpimästi tervetullut juhlimaan Kalevalaisten Naisten Liiton (80 v.) juhlavuotta Haukiputaan Teatterikuoppaan ohjelman, iloisen yhdessäolon sekä upeiden korujen loisteessa. Osana tilaisuutta järjestetään Kalevala Korun muotinäytös, jossa ovat esillä Kalevala Korun syksyn uutuudet, mm. Evolution Series by Nightwish -sarja. Malleina muotinäytöksessä esiintyvät tunnetut oululaiset, mm. kulttuurineuvos Tuure Holopainen sekä kansanedustaja Mirja Vehkaperä.

Tervetuloa viihtymään!

Liitteenä kutsu ja juhlakiertueaikataulu.

Ilmoittautumiset (maanantaihin 14.9. mennessä):

Aura Soininen, Viestintätoimisto Pilgrim Oy
aura.soininen@pilgrim.fi

Lisätiedot:

Sirpa Huttunen, toiminnanjohtaja
Kalevalaisten Naisten Liitto ry.
sirpa.huttunen@kalevalaistennaistenliitto.fi

Kalevalaisten Naisten Liitto on perinteestä ja kulttuurista kiinnostuneiden ihmisten verkosto, joka sai alkunsa oman aikansa yhteiskunnallisen vaikuttajan, Elsa Heporaudan, toiminnasta naisten hyväksi. Nykyinen kalevalainen nainen on naisten asialla ja samalla laajan kalevalaisen kulttuuriperinnön polulla. Olemme tarinan kertojia ja kuuntelijoita, harrastajia ja ammattilaisia, elämysten kokijoita ja näkijöitä. Kulttuurin voima kokoaa meidät yhteen. Yhdessä etsimme uusia näkökulmia perinteisiin. Liitossa on jäseniä yhteensä 4000 ja jäsenyhdistyksiä 61, joista neljä toimii Ruotsissa. Kalevalaisten Naisten Liitto omistaa Kalevala Koru Oy:n.