Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Kalevalaisten Naisten Liiton juhlakiertue saapuu Kuopioon syyskuun puolivälin jälkeen

Pilgrim Oy

Kutsu.
Julkaistu: 14.09.2015 klo 10:45
Julkaisija: Pilgrim Oy

Paikka: Kaupungintalo, Tulliportinkatu 21

Aika: pe 18.9.2015, klo 18

TERVETULOA!

Kuopion Kalevalaiset ry on elänyt ja toiminut vahvasti mukana paikallisissa tapahtumissa perustamisvuodestaan 1943 alkaen. Pula-aikana yhdistys hankki kangaspakkoja ja ompeli liinavaatteita niitä tarvitseville. Nykyisin Kuopion Kalevalaisten Naisten toiminta suuntautuu yhä enemmän kulttuuriin, mikä näkyy yhdistyksen toiminnassa ja Kuopion katukuvassa esimerkiksi konsertti- ja runotapahtumien sekä elokuisen perinteen, kansallispukutuuletuksen, muodossa. Kalevala Koru Oy on valmistanut vuodesta 1958 Kuopion nimikkokorua, Haminalahden solkea, ja vuonna 1994 yhdistyksen jäsenet kokosivat Minna Canthin aikalaisten valokuvia tämän innoittaman, hopeisen Minna-korun suunnittelun tueksi.

Olet lämpimästi tervetullut juhlimaan Kalevalaisten Naisten Liiton (80 v.) juhlavuotta Kuopion kaupungintalolle ohjelman, iloisen yhdessäolon sekä upeiden korujen loisteessa. Osana tilaisuutta järjestetään Kalevala Korun muotinäytös, jossa ovat esillä Kalevala Korun syksyn uutuudet, mm. Evolution Series by Nightwish -sarja. Malleina muotinäytöksessä esiintyvät tunnetut kuopiolaiset, mm. KuPsissa pelaava jalkapalloilija Tuomas Rannankari sekä Kuopio Tanssii ja soi -festivaalin toiminnanjohtaja Anna Pitkänen.

Liitteet: Juhlakiertueen aikataulu ja kutsu

Ilmoittautumiset (torstaihin 17.9. mennessä):

Aura Soininen, Viestintätoimisto Pilgrim Oy
aura.soininen@pilgrim.fi

Lisätiedot:

Sirpa Huttunen, toiminnanjohtaja
Kalevalaisten Naisten Liitto ry.
sirpa.huttunen@kalevalaistennaistenliitto.fi

Kalevalaisten Naisten Liitto on perinteestä ja kulttuurista kiinnostuneiden ihmisten verkosto, joka sai alkunsa oman aikansa yhteiskunnallisen vaikuttajan, Elsa Heporaudan, toiminnasta naisten hyväksi. Nykyinen kalevalainen nainen on naisten asialla ja samalla laajan kalevalaisen kulttuuriperinnön polulla. Olemme tarinan kertojia ja kuuntelijoita, harrastajia ja ammattilaisia, elämysten kokijoita ja näkijöitä. Kulttuurin voima kokoaa meidät yhteen. Yhdessä etsimme uusia näkökulmia perinteisiin. Liitossa on jäseniä yhteensä 4000 ja jäsenyhdistyksiä 61, joista neljä toimii Ruotsissa. Kalevalaisten Naisten Liitto omistaa Kalevala Koru Oy:n.