Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Jynkkää menoa Otso Kantokorven tapaan

Into Kustannus

Jynkkää menoa Otso Kantokorven tapaan

Julkaistu: 09.06.2015 klo 14:03
Julkaisija: Into Kustannus

Tervetuloa Ravintola Huvipurteen (Pursimiehenkatu 27, Helsinki) 16.6. klo 15 Otso Kantokorven Jynkkää menoa Punavuoressa - Rappiollista kulttuuripolitiikkaa julkistamistilaisuuteen. Ohjelmassa kirjailijan mietteitä uutukaisestaan, raikkaita virvokkeita sekä sökön pelaamista.

Jynkkää menoa Punavuoressa on valikoima  Otso Kantokorven Yle Radio 1:n Kultakuume-ohjelmassa vuosina 2006–2014 julkaistuista kolumneista. Alaston kriitikko Otso Kantokorpi kuljeskelee pitkin Helsingin katuja, ympäri Suomea ja pohjoista Eurooppaa pohtien taidetta, kulttuuria ja niiden merkitystä.

Taide kuuluu kansalle, ja sitä löytyy kaikkialta: rööperiläisistä baareista, museoiden seiniltä, seinien ulkopuolelta, puistoista, kadun kulmista ja 70-luvun lähiöostareilta. Ratikkalipun hinnalla näkee huippuarkkitehtuuria, kirjastokortilla saa täyslaidallisen kulttuuria ja kantabaarin nurkkapöydässä jälkiviisaat paaluttavat taidepolitiikan uomiinsa. Onhan keskustelu se alue, jolla taide ja kulttuuri lopulta tulevat todeksi.

Otso Kantokorpi on Virossa viihtyvä helsinkiläinen taidekriitikko , toimittaja, kuraattori ja tietokirjailija. Hän on kirjoittanut ja toimittanut yli 30 tietokirjaa ja toiminut muun muassa Taide-lehden ja Kritiikin Uutisten päätoimittajana. Kantokorpi on myös armoitettu baarikärpänen, jonka sököseurueessa on tapana siteerata Aleksis Kiveä ja muita kirjallisuuden klassikoita.

Kantokorpi Otso: Jynkkää menoa Punavuoressa – Rappiollista kulttuuripolitiikkaa

ISBN: 978-952-264-354-4, Into-tieto, nidottu 305 s.

arvostelukappaleet@intokustannus.fi

lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

timo.forss@intokustannus.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus