Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Jukka Eskola Soul Trio+ soittaa 20.11. TTT-Klubilla syksyn ainoan konserttinsa

Tampereen Työväen Teatteri

Jukka Eskola Soul Trio+ soittaa 20.11. TTT-Klubilla syksyn ainoan konserttinsa

Julkaistu: 16.11.2015 klo 13:00
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Suomen johtaviin trumpetisteihin kuuluva Jukka Eskola tuo uuden yhtyeensä Soul Trio+ TTT-Klubille perjantaina 20.11. klo 22. Konsertti on kokoonpanolle syksyn ainoa, ja siinä yleisö pääsee maistelemaan ennakkoon ensi keväänä ilmestyvän albumin materiaalia.

Eskolan rinnalla soittavat Teppo Mäkynen (rummut), Mikko Helevä (koskettimet) sekä Ville Herrala (basso). Musiikilliset esikuvat tulevat Blue Note -henkisesti 60-luvulta, mutta muitakaan vuosikymmeniä ei kaihdeta. Sävellykset yhtye on tehnyt itse sekä lainannut ohjelmaan muutamia tarkkaan valikoituja gospel- ja soul-vaikutteisia kappaleita. Materiaalin avainsanat ovat muusikoiden omien sanojen mukaan juurevuus ja svengi.

Sony Jazzpalkinnon saaja ja Pori Jazzin vuoden taiteilijaksikin valittu Eskola on Suomen arvostetuimpia jazzmuusikoita, joka on ollut mukana useissa yleisön rakastamissa kokoonpanoissa, kuten NuSpirit Helsinki, The Five Corners Quintet ja Ricky-Tick Big Band. Monia musiikkityylejä hallitseva trumpetisti kertoo tämän hetken kuulumisiaan seuraavasti:

"Omalta osaltani syksy on tosi kiireinen. Solistisessa mielessä tärkeimpiä juttuja nyt ovat konsertit Pori Sinfoniettan ja Lahti Sinfoniettan kanssa. Niissä soitetaan edellisen levyni Orquesta Bossan materiaalia sinfoniaorkesterille sovitettuna. Sekä tietysti sideman-keikat muissa jazzyhtyeissä, kuten Teddy's Westcoastersin ja Timo Lassy Bandin kanssa. Minut pitää kiireisenä myös SuomiLove TV-sarja, jossa soitan sekä vastaan puhallinsovituksista, ja samassa roolissa toimin myös keväällä Voice of Finland -ohjelmassa. Live-esiintymisiin kuuluu tällä hetkellä keikkoja Elastisen bändissä sekä keväällä Euroopan-kiertue Sunrise Avenuen kanssa."

Lue lisää TTT-Klubin verkkosivuilta
www.ttt-teatteri.fi/ttt-klubi

Pressikuvat

Pressiliput, lisätiedot ja haastattelupyynnöt