Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Habitare 6n109: OLED-valaisinmallit yhteistyössä Aalto yliopiston Taiteen ja suunnittelun korkeakoulun kanssa

Airam Electric Oy Ab

Julkaistu: 08.09.2015 klo 13:48
Julkaisija: Airam Electric Oy Ab

“Aamulla Aurinko, illalla Airam” on monelle tuttu käsite – onhan Airam ollut osa suomalaisten valoa jo vuodesta 1921. Perinteiden ohella edelläkävijyys valaistuksessa on meille Airamilla tärkeää. Esimerkiksi led–valon­lähteet toimme markkinoille heti kun valontuotto ja laatu vastasivat suomalaisten kuluttajien tarpeita.

Valaistus kehittyy ja muuttuu juuri nyt nopeasti. Led-valonlähteet ovat jo vallanneet markkinat, ja hyvää vauhtia myös valaisimet varustetaan ledeillä. Seuraava luonteva kehitys valaisimissa, ledien edelleen kehittymisen rinnalla on OLED. OLED valonlähteenä antaa valaisinsuunnittelulle uusia, perinteisiä suunnittelun rajoja rikkovia mahdollisuuksia miellyttävän luonnollisen valontuottonsa, huikean ohuen valopintansa sekä hyvän himmennettävyytensä ansiosta.

Airam ja Aalto yliopiston Taiteen ja suunnittelun korkeakoulu päättivät yhteisestä OLED-projektista tavoitteenaan testata ja venyttää OLED–toteuttamisen rajoja. Nyt esittelemme Habitaressa kuuden suunnittelijan valaisinmallit. Jokainen suunnittelija on hyödyntänyt OLEDien mahdollisuuksia kiinnostavasti eri näkökulmista. OLED innosti suunnittelijoita luomaan eleettömän kauniita malleja, joissa monessa uusin teknologia yhdistettiin tuttuihin ja turvallisiin materiaaleihin ja muotoihin, kuten puuhun ja kiveen.

Kivi N60°7 E24°7
Saara Kantele
Viiva
Nathalia Mussi Weidlich

Swinger
Heli Juuti
Take along
Annamiia Suominen
delO
Vesa Nilsson
Haiku
Liisa Poskiparta

OY AIRAM ELECTRIC AB on suomalainen perheyritys, joka on ollut valon asiantuntija jo vuodesta 1921. Tarjoamme kattavan valikoiman lamppuja ja valaisimia sekä koteihin että ammattivalaistukseen. Tuotteemme on tehty suomalaisille – aina designista, helppoon käyttöönottoon, sekä suomenkieliseen käyttöohjeisiin ja asiakaspalveluun asti.

Ideakirja kodin valaistuksen suunnitteluun

airam.fi