Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Flame Jazz Messengers avaa TTT-Klubin syyskauden levynjulkaisukonsertillaan 8.9.

Tampereen Työväen Teatteri

Julkaistu: 31.08.2016 klo 11:09
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Tampereen Työväen Teatterin ravintolanäyttämöllä vierailee torstaina 8.9. yksi maan kiinnostavimmista uusista jazz-yhtyeistä. Lajin huippumuusikoista koostuva Flame Jazz Messengers julkaisee ensimmäisen levynsä Port Arthur kiertueellaan, joka ulottuu Helsinkiin, Tampereelle, Turkuun ja Saloon. TTT-Klubin konsertti alkaa klo 19 ja ovet avataan yleisölle klo 18.

Port Arthur ammentaa temaattisesti Turun hengestä ja Itämeren suojelusta. Vibrafonisti Severi Pyysalon ja rumpali Jussi Fredrikssonin säveltämä musiikki on yhdistelmä vahvoja melodioita, solistisia taidonnäytteitä ja rohkeita dynamiikan vaihteluita. "Levyltä välittyy leppeä länsirannikon meininki, joka heijastelee Turussa loimuavaa jazzbuumia", kertoo tuottajanakin toimiva Fredriksson.

Sekstetin muita jäseniä ovat Suomen arvostetuimpiin muusikoihin kuuluva trumpetisti Verneri Pohjola ja ruotsalainen tenorisaksofonisti Karl-Martin Almqvist sekä Suomi-jazzin nuorempiin kykyihin lukeutuvat alttosaksofonisti Max Zenger ja basisti Teemu Åkerblom.

TTT-Klubin jazz-ohjelmistoon kuuluvat syksyllä myös Johanna Försti Gospel Special (24.9.), Nordic Trinity ja Vilkka Wahl Quartet (1.10.), Joni Mitchell Resurrection Cafe (5.11.) ja Alexi Tuomarila Quartet feat. Manuel Dunkel (19.11.). Liput konsertteihin maksavat 18-12 euroa, ja kolmen konsertin sarjalipun voi ostaa hintaan 36 €.

Pressikuvat

Lue TTT-Klubin jazz-tarjonnasta

Haastattelupyynnöt ja pressiliput
tiedottaja, ohjelmatuottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi