Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Esko Seppänen kertoo sen mistä Suomi vaikenee 12.2.

Into Kustannus

Esko Seppänen kertoo sen mistä Suomi vaikenee 12.2.

Julkaistu: 04.02.2016 klo 10:35
Julkaisija: Into Kustannus

Taloustuntija, poliitikko ja entinen Suomen Pankin pankkivaltuutettu Esko Seppänen julkistaa uuden tietokirjansa "MISTÄ  SUOMI VAIKENEE?" ennakkotiedoista poiketen jo perjantaina 12.2.2016 kello 12:30 Eduskunnan Kansalaisinfossa (Arkadiankatu 3), tervetuloa! Maanantaina 15.2. Esko Seppänen täyttää 70 vuotta, jonka kunniaksi toimittaja Hannu Taanila tenttaa Seppästä Helsingin Akateemisen kirjakaupan kohtaamispaikalla (Keskuskatu 1), vapaa pääsy (samana iltana kello 18 Kohtaamispaikalla esiintyy Saksan entinen ulkoministeri Joschka Fischer kirjallaan Epäonnistunut Eurooppa?, haastattelijana Heidi Hautala).

Uudessa kirjassaan Esko Seppänen esittelee Suomen ja Saksan salarakkauden viimeisimpien 100 vuoden ajalta, jolloin Suomi on kaksi kertaa ollut Saksan siirtomaan asemassa – EU:ssa Suomi ja Saksa ovat taas avoliitossa.

Seppänen raportoi Suomen EU-nettojäsenmaksuosuuksien rajusta kasvusta, Suomen maataloustukiaisten maksattamisesta Suomen omasta budjetista (kun kaikkien muiden EU-maiden maataloustuet maksetaan pääosin EU:n budjetista) ja selvittää Suomen joutuneen maksamaan kuuden muun EU-maan jäsenmaksuja tähän mennessä 2 900 miljoonaa euroa – ja se lasku kasvaa joka vuosi.

Seppänen kertoo, mitä ovat – ja miten niitä hoidetaan käytännössä – eläke- ja henkivakuutuskuoriin kätketyt pääministeri Juha Sipilän varat ja pääomatulot. Seppänen on laskenut, että teollisuus maksaa enemmän osinkoja kuin käyttää rahaa uusiin nettoinvestointeihin. Osingoista hyötyvät vain omistajat, investoinneista sen sijaan koko yhteiskunta.

Esko Seppänen on kirjoittanut 33 tietokirjaa. Monet muistavat Seppäsen räväkkänä taloustoimittajana, joka sai työstään kaksi valtion tiedonjulkistamispalkintoa. Hän on istunut neljännesvuosisadan ajan kansanedustajana ja europarlamentaarikkona.

Esko Seppänen: Mistä suomi vaikenee?
Into-tieto ISBN: 978-952-264-529-6, 240 sivua

Lataa kirjan painokelpoinen kansikuva ja kirjailijakuva.

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@intokustannus.fi

Lisätietoja: intokustannus.fi
Mika Rönkkö, mika.ronkko@intokustannus.fi, puh. 050 4362170

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus