Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Ennakkotiedote: Pierre Lemaitren Goncourt-palkittu teos ilmestyy suomeksi lokakuussa

Minerva Kustannus Oy

Julkaistu: 29.08.2014 klo 11:34
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Ranskan arvostetuimmalla kirjallisuuspalkinnolla, Prix Goncourtilla vuonna 2013 palkittu teos Au revoir la haut ilmestyy Minervan kustantamana lokakuussa suomeksi nimellä NÄKEMIIN TAIVAASSA. Se on unohtumaton kuvaus sodan raakuudesta, ihmisluonnosta, toveruudesta ja perhesiteiden voimasta.

Lue lisää: Pierre Lemaitre NÄKEMIIN TAIVAASSA

Pierre Lemaitre (s. 1956)on Ranskan suosituimpia dekkarikirjailijoita, jonka rikosromaaneja on myyty yli 20 maahan. Vuonna 2013 hän sai The International Dagger -palkinnon vuoden parhaasta rikosromaanista Alex. Palkinnon myöntää Crime Writers’ Association, ja sen ovat saaneet aiemmin mm. Stig Larsson, Jø Nesbo, Håkan Nesser ja Fred Vargas. Näkemiin taivaassa (Au revoir la-haut) on Lemaîtren ensimmäinen historiallinen romaani. Se on myynyt jo yli 600 000 kpl ja sen julkaisuoikeudet on ostettu tähän mennessä yli 20 maahan. Romaani oli lisäksi Prix Renaudot, Prix Fémina ja Prix Intérrallié -palkintoehdokkaana ja sai Prix du Roman France Télévisions –palkinnon.

Kirjaa odotellessa, tässä Pierre Lemaitren henkilökohtaiset terveiset suomalaisille lukijoille:

La traduction de mon roman en Finlande a été pour moi une très heureuse surprise.
D’abord parce que ce pays est celui d’une littérature riche et vivante et que je suis flatté de savoir mon livre sur les rayons des librairies et des bibliothèques aux côtés de Matti Yrjänä Joensuu, Mika Waltari ou Leena Lander…
Mais aussi parce que j’espère un succès qui me donnera l'occasion de venir en personne rencontrer mes lecteurs finlandais.
Bonne lecture à tous.  – Pierre Lemaitre

Romaanini kääntäminen suomeksi oli minulle iloinen yllätys.
Ensinnäkin, koska suomalainen kirjallisuus on niin rikasta ja elävää, ja koska minusta on hienoa nähdä teokseni kirjakauppojen ja kirjastojen hyllyillä yhdessä Matti Yrjänä Joensuun, Mika Waltarin ja Leena Landerin teosten kanssa.
Mutta myös siksi, että toivon kirjan menestyvän niin hyvin, että saan tilaisuuden vierailla Suomessa ja tavata suomalaisia lukijoitani kasvotusten.
Hyviä lukuhetkiä kaikille. – Pierre Lemaitre

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja kansikuvat:

Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi

Jorma Mahlanen | 044-5678072 | jorma.mahlanen@minervakustannus.fi

Minerva Kustannus Oy julkaisi ensimmäisen kirjansa vuonna 1991. Vuosien mittaan olemme kasvaneet valtakunnalliseksi yleiskustantajaksi. Painotamme kustannusohjelmassamme tietokirjallisuutta, mutta julkaisemme myös tasokasta kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki