Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » EMMAssa deittaillaan taiteen äärellä

EMMA - Espoon modernin taiteen museo

EMMAssa deittaillaan taiteen äärellä

Julkaistu: 05.09.2016 klo 11:07
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

#Nykytreffit BigLove@Arts

Näyttelykeskus WeeGee ja EMMA - Espoon modernin taiteen museo juhlivat 10-vuotista taivaltansa lokakuussa tuoden uudenlaisen BigLove@Arts -tapahtumakonseptin taidemuseoon. Myöskin BLA:na tunnettu konsepti kehittää nykyajan sinkkuudelle vaihtoehtoja virtuaalisen seurustelukulttuurin rinnalle. Taidemuseossa järjestettävä #Nykytreffit -tapahtuma on BLAn ensimmäinen aluevaltaus, jossa deittailu ja nykytaide saatetaan toistensa luo.

#Nykytreffit -tapahtuma perjantaina 14.10. klo 18-23.

Illan aikana tutustutaan uusiin ihmisiin ja keskustellaan lempiteoksista sekä suhteesta taiteeseen EMMAn Kosketus-näyttelyssä. Tapahtumaa juontaa Radio Helsingistä tuttu DJ Aleksi Pahkala. Sinkkubloggaaja Henriikka Rönkkönen livebloggaa läpi tapahtuman ja Valtteri Raekallio kuljettaa katsojat nykytanssin ihmeelliseen maailmaan otteella teoksestaan  Mihin valo katoaa? Illan pimetessä voi vierailla Futurossa sokkotreffeillä ja uppoutua Iida Niinin flirttaileviin folksäveliin. WeeGee ja EMMA kutsuvat sinkkuja kaikille avoimmeen tapahtumaan kohtaamaan mielenkiintoisia ihmisiä taiteen äärellä.

#Nykytreffit sinkkuuden murroksessa?

Onko sinkkubileet uhka vai mahdollisuus? Onko sinkkuus uusi normi vai onko kyseessä trendikäs ilmiö, johon kuuluminen ei kuitenkaan ole trendikästä? Miten sinkkuna ollaan? Ja missä sinkkuna ollaan jos erilaiset deittailun applikaatiot ja nettideittailu on jo niin nähty? Auttaako taide löytämään deittailuun uusia muotoja? Näihin kysymyksiin BigLove@Arts - konsepti etsii vastauksia ja luo uusia toiminnan muotoja.

Tapahtumaan mahtuu 200 ensimmäistä ilmoittautunutta. #Nykytreffeille ilmoittaudutaan valitsemalla Saastamoisen säätiön kokoelmaan perustuvasta Kosketus-näyttelystä puhutteleva teos.

Ilmoittautumislomakkeen osoite:http://bit.ly/nykytreffit

Lisätietoa: bigloveatarts.wordpress.com

Facebook: @emmamuseum, linkki tapahtumaan
Instagram: #bla #nykytreffit #emmamuseum #WeeGee10Wee #visitespoo

Yhteydenotot:

Elsa Ervasti, tuottaja, BigLove@Arts
elsa.ervasti@gmail.com

Milla Minerva Mertanen, tuottaja, BigLove@Arts
milla.minerva@gmail.com

Iia Palovaara, viestintäkoordinaattori, EMMA - Espoon modernin taiteen museo
+358 (0)43 826 8713, iia.palovaara@emma.museum

EMMA - Espoon modernin taiteen museo on yksi Suomen keskeisimmistä taidemuseoista. Espoon Tapiolassa sijaitsevan EMMAn kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. Arkkitehtonisesti vaikuttavassa professori Aarno Ruusuvuoren suunnittelemassa WeeGee-talossa sijaitsevat EMMAn näyttelytilat ovat pinta-alaltaan Suomen suurimmat. Puhdaslinjainen moderni arkkitehtuuri tukee EMMAn, Saastamoisen säätiön ja Tapio Wirkkala Rut Bryk säätiön kokoelmien sekä vaihtuvien näyttelyiden kokemuksellista esittämistä.