Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » EMMAn konservointi esittelee työtään Konservointiakvaariossa

EMMA - Espoon modernin taiteen museo

EMMAn konservointi esittelee työtään Konservointiakvaariossa

Julkaistu: 10.02.2015 klo 16:27
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

EMMA – Espoon modernin taiteen museossa on kevään ajan mahdollisuus kurkistaa museotyön kulisseihin. EMMAn näyttelytilojen yhteyteen avatussa Konservointiakvaariossa museon konservaattorit tarkastavat, tutkivat, dokumentoivat ja konservoivat ajankohtaisten näyttelyiden taideteoksia sekä kokoelmien uusostoja.

Taideteosten lisäksi museovierailija voi nähdä, miten teokset on pakattu kuljetuksia varten, konservoinnin työvälineitä sekä silloin tällöin konservaattorin työssään.

Konservointi on toimintaa, joka pyrkii säilyttämään aineellista kulttuuriperintöämme tuleville sukupolville niin, että taideteokset tai esineet säilyvät mahdollisimman lähellä alkuperäistä tilaansa. Konservaattorin tehtävä on suojata taideteoksia erilaisilta vahingoittavilta tekijöiltä sekä pysäyttää ja hidastaa teosten vaurioitumista.

Lisätietoa konservoinnista: www.emma.museum/konservointi

Maria Vähäsarja, museolehtori
maria.vahasarja@emma.museum , p. 046 877 2146

Saara Sassi, konservaattori
saara.sassi@emma.museum , p. 043 824 5625

Pressikuvia Konservointiakvaariosta: http://kuvat.emma.museum/kuvat/Lehdistokuvat-Press/Konservointiakvaario/
salasana: emmamuseum

EMMA - Espoon modernin taiteen museo on yksi Suomen merkittävimmistä taidemuseoista. EMMAn näyttelytilat on jaettu Saastamoisen säätiön taidekokoelman sekä vaihtuvien näyttelyiden kesken. EMMAn kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. EMMA sijaitsee Espoon Tapiolassa Näyttelykeskus WeeGeellä.