Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » EMMA avaa uuden Areenan taiteelle

EMMA avaa uuden Areenan taiteelle

Julkaistu: 13.08.2014 klo 15:44
Julkaisija: EMMA - Espoon modernin taiteen museo

EMMA - Espoon modernin taiteen museo avaa 22.8. uuden Areena-nimisen näyttelytilan. Sen tavoitteena on tarjota pysyvä esitystila kokeelliselle, poikkitaiteelliselle ja prosessimaiselle taiteelle sekä erilaisille yhteistyöprojekteille ja interventioille.

Areena tarjoaa museolle mahdollisuuden laajentaa yhteistyötä aktiivisten kotimaisten sekä kansainvälisten nuorten ja etabloituneiden taiteilijoiden sekä säätiöiden ja muiden organisaatioiden kanssa. ”Toivomme Areenan tuovan museon ohjelmistoon tämän päivän ääntä ja vuoropuhelua eri näyttelyjemme välille, jotta voisimme museona olla entistäkin ajankohtaisempi ja monipuolisempi”, luonnehtii museonjohtaja Pilvi Kalhama.

Areenan ohjelmisto käynnistyy yhteistyöllä Kari Huhtamon Taidesäätiön kanssa. Ensimmäisenä näyttelynä nähdään Jaakko Mattilan näyttely. Museo on sopinut säätiön kanssa kaikkiaan kolmesta nuoren Pohjoisen taiteilijan näyttelystä, näyttelyihin liittyvästä yleisöohjelmasta sekä julkaisusta. Kari Huhtamon Taidesäätiön perusajatuksena on tukea pohjoista taidetta.

Ensimmäisen vuoden aikana Areenassa tullaan näkemään Jaakko Mattilan, Vuoden nuori taiteilija –palkitut Nabb & Teerin, Mia Hamarin, Sarah Morrisin (UK) sekä Alma Heikkilän näyttelyt. Mattilan, Hamarin ja Heikkilän näyttelyt ovat osa Kari Huhtamon Taidesäätiön kanssa tehtävää yhteistyöprojektia.

Pilvi Kalhama, museonjohtaja, EMMA.
pilvi.kalhama@emma.museum, p. 040 533 4070

Katariina Lipsanen, asiamies, Kari Huhtamon Taidesäätiö
katariina.lipsanen@lipsanengroup.com p. 040 562 5231

Lehdistökuvat: http://kuvat.emma.museum/kuvat/Lehdistokuvat-Press/Areena-Jaakko+Mattila/
salasana: emmamuseum

EMMA - Espoon modernin taiteen museo on yksi Suomen merkittävimmistä taidemuseoista. EMMAn näyttelytilat on jaettu Saastamoisen säätiön taidekokoelman sekä vaihtuvien näyttelyiden kesken. EMMAn kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. EMMA sijaitsee Espoon Tapiolassa Näyttelykeskus WeeGeellä.