Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » Eliel Saarisen koko mallisto ensi kertaa esillä Helsingissä

Eliel Saarisen koko mallisto ensi kertaa esillä Helsingissä

Julkaistu: 28.02.2011 klo 10:00
Julkaisija: Adelta Furniture Vision Oy

LEHDISTÖTIEDOTE 28.2.2011

Boknäsista klassista huippua edustavien huonekalujen jälleenmyyjä

Eliel Saarisen koko mallisto ensi kertaa esillä Helsingissä

Laatuhuonekaluihin keskittynyt Boknäs aloittaa Eliel Saarisen suunnitteleman huonekalumalliston jälleenmyyjänä 4.3.2011. Saarisen koko mallisto tulee aluksi nähtäville Boknäsin Helsingin myymälään Fabianinkadulle ja myöhemmin myös muihin myymälöihin.

”Uskomme, että yhteistyö Boknäsin kanssa tuottaa tuloksia. Yhtiön johto ja henkilöstö arvostavat Saarisen suunnittelutyötä ja ovat sitoutuneet malliston aktiiviseen markkinointiin. Boknäsin historia ja kulttuuriorientoitunut tausta tarjoavat hyvän viitekehyksen suomalaisen kulttuuriperinnön esiintuontiin,  jota myös Saarisen huonekalut edustavat”, Saarisen huonekaluja valmistavan Adelta Furniture Vision Oy:n toimitusjohtaja Petri Pajumäki sanoo.

Eliel Saarisen huonekalut valmistetaan käsityönä Vehmersalmella Kuopiossa. Petri Pajumäellä on pitkäaikainen tausta huonekalualalta; hän on toiminut aiemmin Artekin myyntipäällikkönä ja työt puusepänteollisuudessa jatkuvat suvussa nyt jo kolmannessa polvessa.

”Pidämme kunniatehtävänämme jatkaa suomalaista kulttuuriperintöä ja olemme sitoutuneet pitämään yllä sen vaatimaa korkeaa laatua. Kaupallinen menestys takaa luonnollisesti parhaiten myös käsityöperinteen säilymisen Suomessa”, Pajumäki muistuttaa.

Adelta jatkaa suomalaista puuseppäperinnettä kouluttamalla hienopuuseppiä sekä puuseppämestareita yhteistyössä Savon ammatti- ja aikuisopiston kanssa. Tällä hetkellä Vehmersalmen verstaalla työskentelee viisi puuseppäoppilasta.

”Tavoitteenamme on tuoda Eliel Saarisen huonekalut suomalaisiin koteihin ja lisätä malliston tunnettuutta kansainvälisesti. Tähän saakka olemme valmistaneet huonekaluja lähinnä vain julkisiin tiloihin ja tilauksesta. Niitä löytyy maailmalta ainakin kuudesta suurlähetystöstä”, Petri Pajumäki kertoo.

Boknäs Huonekalut Oy:n toimitusjohtaja Jokko Salmevaara on tyytyväinen Eliel Saarinen Collection -huonekalumalliston tulosta asiakkaiden saataville.

”Tämä on hieno osoitus siitä, miten kaksi samanlaisia arvoja toteuttavaa yritystä luo ennen kokemattoman sisustuselämyksen. Pystymme vihdoin näyttämään kaikille Saarisen malliston ja sen historiallisen merkityksen”, hän sanoo.

Boknäs Huonekalut on perheyritys, joka sai alkunsa Helsingin Antikvariaatista. Kulttuuri, historia ja aidot materiaalit ovat oleellinen osa yrityksen arvomaailmaa.

Toimitusjohtaja Petri Pajumäki, Adelta Furniture Vision, 0500 666650 www.adelta.fi
Toimitusjohtaja Jokko Salmevaara, Boknäs Huonekalut, 0400 764322 www.boknas.fi

Boknäsin myymälät: