Etusivu » Tiedotteet » Kulttuuri ja taide » 6G-graafikoiden koulukiusaamista käsittelevä julistenäyttely esillä Finlandia-talon GALLERIA VERANDASSA 3.12. - 20.2.2014.

Zeeland Family Oyj

Julkaistu: 04.12.2013 klo 15:22
Julkaisija: Zeeland Family Oyj

Koulukiusaaminen on aiheena ajaton. Sen merkitys on kuitenkin kasvanut yhteiskunnassamme monien valitettavien ääritapausten johdosta, kuin myös median aikaan saamasta huomiosta. Tasoja ja ilmenemismuotoja kiusaamisella on monia. Päällimmäinen totuus on kuitenkin se, että kiusaaminen (tapahtui se sitten koulumaailmassa tai muualla) on lähtökohtaisesti vastenmielistä ja ikävää. Mistä siis löytyy lääkkeet, jolla saamme koulukiusaamisen kuriin ja positiivisen, elämännälkäisen nuorison maailmalle?

Tänä vuonna on jälleen mukana monipuolinen kattaus suomalaisia graafikoita vanhoista konkareista nuoriin kykyihin käsittelemässä aihetta julistetaiteen keinoin. Suunnittelijoina ovat Erno Bärlund, Ari Kivi, Sami Kuosmanen, Esa Ojala, Patrik Typpö ja Joona Veijonen.

6G-graafikkoryhmä on perustettu edistämään suomalaisen julistetaiteen ja graafisen suunnittelun tunnettuutta ja laatua. Ryhmä on järjestänyt vuosittaista julistenäyttelyään vuodesta 2000 lähtien. Ajatuksena on tarttua ajankohtaisiin yhteiskunnallisiin teemoihin julistetaiteen keinoin ja nostaa esille uusia tekijöitä.

patriktyppo@hotmail.com

Aineistopyynnöt: