Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Viherartesaaniopiskelijoiden tuoteinnovaatio Pöllö Betonikivi -viemäröintijärjestelmä lanseerataan OmaPiha-messuilla

Omnia

Julkaistu: 03.04.2014 klo 12:34
Julkaisija: Omnia

Omnian viherartesaaniopiskelijat esittelevät OmaPiha2014-messuilla osastolla 6k89 uuden Pöllö Betonikivi -tuotepatentin sekä tekevät erilaisia oman alan töitä. OmaPiha-messut järjestetään Messukeskuksessa 3.–6.4.2014.

Patentoitu Pöllö Betonikivi -viemäröintijärjestelmä syntyi kolmen Omnian aikuisopiston viherartesaaniopiskelijan tuotekehitysopintojen tuloksena. Yhteistyökumppaneina tuotekehityksessä olivat Lakan Betoni Oy, Semtu Oy ja Wavin-Labko Oy. Tuotteen tarkoituksena on vähentää kaupunkialueiden hulevesijärjestelmien kuormitusta sekä lisätä sadeveden paikallista imeytymistä. Kaikki Pöllö-betonikivetyksen kivet, viemäröintijärjestelmällä ja ilman, valmistetaan käsityönä betonin värjäystä myöten.

Messuilla kiviä esittelevät tuotteen kehittäjät Katri Kurki, Samuli Larjos, Tiina Töyrä ja Sami Siekkinen.

Paperimassataidetta ja viherrakentamista osastolla 6k89

Omnian osastolle 6 k 89 nousee messujen aikana liuskekivetyksien päälle betonisia muureja sekä istutuksia. Lisäksi messuille toteutetaan harjateräksestä ja kierrätysmateriaaleista kaksi kattokruunua.

Osastolla on myös näytteillä taiteilija, opiskelija Salah Fathullanin kolmiulotteinen metsämaisemateos, joka on valmistettu paperimassasta. Salah suorittaa aikuisopistossa kiinteistöpalveluiden perustutkintoa.

Hannu Kallio, kouluttaja, aikuisopisto, p. 046 851 5014
Jenni Krook, lehtori, ammattiopisto, p. 043 820 0442

Omnia vastaa jäsenkuntiensa Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen ammatillisesta toisen asteen koulutuksesta. Monialaisessa koulutuskuntayhtymässä on vuositasolla noin 10.000 ammatillisen koulutuksen opiskelijaa, joista perustutkintokoulutuksessa on noin 5.000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki