Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Viestinnän sparraussarja toimitusjohtajille

Julkaistu: 21.08.2014 klo 14:51
Julkaisija: Pilgrim Oy

Mitä toimitusjohtajan täytyy tietää

Toimitusjohtajille suunnattu viestinnän sparraussarja    työkaluksi muuttuvaan maailmaan

Tänä päivänä liiketoimintaa johdetaan pitkälti viestinnän keinoin eikä viestinnästä vastaa enää ainoastaan viestintäjohtaja. Perinteinen ja sosiaalinen media haastavat yrityksiä aktiiviseen julkiseen keskusteluun ja yrityksen toiminnasta vastaavien on oltava siihen valmiita. Viestinnän perustaitojen lisäksi on oltava perillä uusista tuulista.

Viestintätoimisto Pilgrim tarjoaa toimitusjohtajille ketterän työkalun viestinnän keinovalikoiman haltuunottoon. Pilgrimin toimitusjohtaja Olli Ollila tapaa oman yrityksesi toimitusjohtajan säännöllisesti kerran kuukaudessa ja kukin tapaaminen kestää kaksi tuntia. Sparraustapaamisille valitaan aluksi yrityksen tarpeeseen sopiva teema, joka määritellään yhdessä ennen ensimmäistä istuntoa. Tapaamiset voidaan sopia joko syys- tai kevätlukukaudeksi tai koko lukuvuodeksi.

Tavoite on, että sparraussarjan jälkeen toimitusjohtaja osaa hyödyntää viestintää kaikissa yrityksen kohtaamisen tilanteissa, esiintyminen keulakuvana on hauskaa ja omat ydinviestit osuvat vastaanottajan arvomaailmaan tilanteista riippumatta. Tämä ei sulje pois viestintäosaston työtä, vaan antaa eväät kokonaisvaltaisesti parempaan viestinnän mahdollisuuksien hyödyntämiseen kriisiherkässä maailmassa.

Yhden lukukauden (syksy/ kevät) sparraussarjan investointi on 3000 e + alv
Koko lukuvuoden (syksy & kevät) sparraussarjan investointi on 5500 e + alv

Sparraussarja käynnistyy syyskuun 2014 alusta. Ota yhteyttä, niin autamme Sinut helposti kansainvälisen ja kotimaisen viestinnän aallonharjalle!

Yhteistyöterveisin,

Olli Ollila
Viestintätoimisto Pilgrim Oy, Edelman Affiliate Finland
olli.ollila@pilgrim.fi

LUOTTAMUSVIESTINTÄ ON JOHTAJIEN TYÖKALU

Luottamus on päivän sana. Yritykset ja yhteisöt tietävät, että ilman luottamusta ei ole liiketoimintaa. Mutta miten luottamusta ansaitaan: miten se näkyy johtamisessa, johtajan omassa viestinnässä? Miten luottamuksellinen ajattelutapa saadaan lumipallovyörynä teoiksi, kun pelkät teot eivät enää riitä vaan on osattava myös kertoa. Ja mikä tärkeintä: johtajan on osattava kertoa niistä itse. Kertominen on tärkeää siksi, että vaikeneva johtaja ansaitsee tahtomattaan yhtiölleen epäluottamusta, sillä hiljaista yhtiötä kukaan ei tunne.

Pilgrim on vastuullisuusviestintään erikoistunut viestinnän asiantuntija. Se hallinnoi LinkedIn-ryhmää Vastuulliset viestijät, johon kuuluu nykyisin noin 1000 viestinnän ammattilaista. Ryhmä perustettiin vuonna 2009 ja se kokoontuu säännöllisesti noin 2-3 kertaa vuodessa ajankohtaisten viestinnän teemojen ääreen.

Pilgrim kuuluu kansainväliseen viestintäjätti Edelmaniin, ja julkaisee vuosittain kansainvälisen EDELMAN Luottamusbarometri -tutkimuksen tulokset. Tuoreimman tutkimustuloksen mukaan yhtiöiden toiminnasta sekä osaamattomasta viestinnästä johtuen niihin kohdistuva luottamus on erittäin alhainen.