Etusivu » Tiedotteet » Koulutus » Työministeri Lauri Ihalainen: Työhyvinvointi tukee tuottavuuden kasvua

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Työministeri Lauri Ihalainen: Työhyvinvointi tukee tuottavuuden kasvua

Julkaistu: 26.09.2013 klo 09:00
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Suomessa bkt:n kasvu on tulevaisuudessa vahvasti tuottavuuden kasvun varassa, sillä työikäisten määrä supistuu tasaisesti. Työvoiman supistamisen ja työtahdin kiristämisen sijaan tuottavuutta voidaan nostaa panostamalla osaamisen lisäämiseen ja työhyvinvointiin.

Työ- ja elinkeinoministeriössä on työministeri Lauri Ihalaisen johdolla yhteistyössä elinkeinoelämän eri organisaatioiden kanssa valmisteltu Työelämän kehittämisstrategia vuoteen 2020, jonka avulla tavoitteena on saada Suomeen Euroopan paras työelämä.  Strategian taustalla on Suomen elinkeinorakenteen ja työmarkkinoiden muutos, jossa päivittäin tuhoutuu ja syntyy 400 työpaikkaa.

Ministeri Ihalainen korostaa, että Suomi ei tule Euroopan tasolla jälkijunassa työhyvinvointia ajatellen. – Meillä on monia vahvuuksia, mutta myös kehitettävää riittää, erityisesti työn terveellisyydessä ja turvallisuudessa sekä työoloja koskevassa tyytyväisyydessä.  Lue koko artikkeli tästä

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi

Lisätiedot: Valtteri Rantalainen | p. 09 4241 2223 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi | www.editorhelsinki.fi